شناسهٔ خبر: 50206892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۲۶۵ تن مرغ روانه بازار آذربایجان غربی شد

ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در راستای تداوم تولید گوشت مرغ در استان همزمان با ۲۵ مهرماه، بیش از۲۶۵ تن مرغ در کشتارگاه های این استان کشتار و به بازارعرضه شد.

صاحب‌خبر -

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان به اندازه کافی صورت گرفته و مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز مردم وجود ندارد، افزود: این میزان مرغ کشتار شده به تعداد ۱۶۳ هزار و ۴۸۸ قطعه مرغ زنده با تناژ بیش از ۲۶۵ تن در سطح ۱۲ کشتارگاه طیور استان تولید و روانه بازار شد.

وی میزان مرغ مورد نیاز روزانه استان را ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن اعلام و اظهار کرد: این میزان تولید بیش از نیاز استان به شمار می‌رود و در حال حاضر در استان کمبودی در زمینه مرغ نداریم.

کرامتی اضافه کرد: بیشترین میزان تولید گوشت مرغ مربوط به کشتارگاه‌های شهرستان ارومیه به میزان ۹۸ تن و مابقی کشتارگاه‌های استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز است برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط زنجیره‌ها برای تداوم و پایداری تولید در شش ماهه دوم نیز صورت گیرد.

کرامتی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۶ میلیون قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ روزه است.

وی با بیان اینکه نهاده مورد نیاز واحدهای طیور به ارز دولتی تاکنون تأمین شده است و فقط شاهد تغییرات قیمتی هستیم که به زودی این مشکل هم نیاز است با نظارت و پیگیری واحدهای نظارتی برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع مناسب مرغ در شهرهای مختلف استان گفت: با وجود کشتار مرغ مازاد بر نیاز استان، متأسفانه در روزهای اخیر نظارت کافی بر روند توزیع مرغ در استان صورت نمی‌گیرد و این مسئله موجب سو استفاده سود جویان شده است.

نظر شما