شناسهٔ خبر: 50214453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آزادسازی ۳۱۰۰ کیلومتر از اراضی اشغالی در یمن

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آزاد سازی پنج شهرستان استان‌های «مارب» و «شبوه» به دست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سرتیپ «یحیی سریع» امروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری جزئیات آخرین عملیات نظامی انجام شده با عنوان «ریبع النصر» (بهار پیروزی) توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان‌های مارب و شبوه را تشریح کرد.

وی گفت که طی این عملیات گسترده شهرستان‌های «عسیلان»، «بیجان» و «عین» در استان شبوه و شهرستان‌های «العبدیه» و «حریب» و بخش‌هایی از شهرستان‌های «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مارب به دست ارتش و نیرو‌های مردمی یمن از چنگال نیرو‌های اشغالگر ائتلاف به رهبری عربستان سعودی آزاد شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، مساحت کل مناطق آزاد شده اخیر را سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع اعلام کرد.

سرتیپ سریع اظهار داشت: در این عملیات نظامی صد‌ها نفر از نیرو‌های ائتلاف از جمله اعضای گروه موسوم به «القاعده «و «داعش» کشته، زخمی و اسیر شدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شد.

وی ادامه داد: جزئیات این عملیات طی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بار دیگر از مزدوران و دست نشانده‌های نیرو‌های متجاوز ائتلاف در شهر مارب خواست تا خود را از صفوف متجاوزان جدا کنند تا مقدمه‌ای برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها در دوره آینده باشد.

وی تاکید کرد که نیرو‌های مسلح و کمیته‌های مردمی یمن تا زمانی که تجاوز متوقف نشود و محاصره برداشته نشود و آزادی و استقلال کشور و مردم به دست نیاید به وظیفه جهادی خود ادامه خواهند داد.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
 
<div id="video-display-embed-code_433763" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828410/433763?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما