به گزارش گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر مریم بختیاری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدبهشتی با حکم دکتر ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی منصوب شد.
باقری فرد در حکم انتصاب بختیاری با تاکید بر اینکه تحول و نوسازی در نظام آموزشی و علمی کشور یکی از مهمترین وظایف معاونت آموزشی محسوب میشود، آورده است: علوم پایه پزشکی نقش بنیادین در توسعه سایر حوزههای علوم پزشکی داشته و لازم است برنامهریزی عملیاتی و هدفمند در راستای تحول این حوزه و توسعه فرارشتهها در علوم پایه و بکارگیری آنها در تمام حیطههای نظام سلامت صورت پذیرد.
وی خطاب به بختیاری خواسته است که با همکاری دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی در تحقق اهدافی همچون تلاش برای ارتقای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از طریق بازنگری در برنامه درسی و آموزشهای دانشجویان با تاکید بر توانمندیهای کارآفرینی و خلق ثروت دانش بنیان، جلب همکاری های بین بخشی در وزارت متبوع، تحلیل و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز این بخش با همکاری واحدهای ذیربط و برنامهریزی برای تامین نیازهای کشور، ارتقای کیفی آزمونها، بروزرسانی و کارآمدسازی استانداردهای اعتباربخشی برنامهای و موسسهای در دانشکدههای مربوطه، کاهش تصدی گری و واگذاری امور ستاد به دانشگاه ها و واحدهای ذیربط و توسعه همکاری های بین المللی از طریق بسترسازی برای جذب فراگیر از کشورهای خارجی، طراحی کوریکولوم های مشترک و شناساندن مدارک دانش آموختگان ایرانی در سایر کشورها بکوشد.
جلیل کوهپایه زاده اصفهانی دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی شد
دکتر جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، نیز با حکمی از سوی باقری فرد، به عنوان دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی منصوب شد.
در بخشی از حکم انتصاب از وی خواسته شده است که در زمینه توسعه منطقی دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی سلامت مبتنی بر سند آمایش سرزمینی در آموزش عالی سلامت، تداوم و ارتقای نظام برآورد سرمایه انسانی موردنیاز حوزه سلامت از مجرای تعامل با دانشگاه ها، مناطق آمایشی و مراکز تحقیقاتی کشور، گسترش رشته مقاطع علوم پزشکی بر اساس نیازهای کشور، ایجاد بستر حضور بخش خصوصی در آموزش عالی سلامت، ارتقای استانداردهای آموزشی مراکز آموزشی و درمانی و استمرار اعتباربخشی این مراکز و تامین نیازهای مناطق مختلف در زمینه منابع انسانی نظام سلامت از مجرای اجرای قوانین مرتبط با بومی گزینی تلاش شود.
نظر شما