شناسهٔ خبر: 50203258 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نوروزی:

باید لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب کنیم/ آموزش و پرورش باید از حالت خمودگی خارج و متحول شود

نماینده مردم علی آباد در مجلس به بیان توضیحاتی درباره تصویب رتبه بندی معلمان و لزوم تصویب آن پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد در مجلس در جلسه علنی امروز یک شنبه ۲۵ مهر ماه در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بیان کرد: امروز نگاه فرهنگیان به ما است. نمایندگان تهران با رتبه بندی مخالف هستند، زیرا ارتباط آن‌ها با فرهنگیان کم است.  

وی در ادامه بیان کرد: کل بودجه آموزش و پرورش  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. چطور برخی از نمایندگان می‌گویند این طرح ۲۰۰ میلیارد هزینه در بردارد؟ رهبری فرموده‌اند آموزش و پرورش کارخانه انسان سازی است، ولی چطور می‌خواهیم مدیر، مدیر کل، استاندار، وزیر و ... تربیت کنیم؟ باید این افراد را به دست طلایه داران تعلیم و تربیت، پرورش بدهیم.  

نوروزی گفت: جامعه فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها از حقوق پایینی برخوردار هستند. چرا فقط ۴  نماینده تهران با رتبه بندی معلمان مخالفت می‌کنند. ۱۰ سال است که می‌خواهیم این لایحه را بررسی کنیم. کسانی که مخالف این لایحه هستند به این دلیل است که نگرانی و مشکل معلم را نمی‌بینند باید رویکرد آموزش و پرورش در برنامه ششم و هفتم توسعه پویا ، فعال و خروشان باشد و بارش مغزی فرهنگیان باید روز به روز بیشتر شود و تحول ایجاد کند.  

وی در ادامه بیان کرد: در کشور‌های دنیا اول معلم و بعد پزشک قرار دارد. تقاضا داریم در سالی که قرار داریم به طور شفاف مشکلات اجرایی رتبه بندی را بررسی کنیم. آموزش و پرورش باید از این حالت خمودگی خارج و متحول شود.  نگاه امام و رهبری به فرهنگیان را باید در نظر بگیریم. اگر مدل توسعه و پیشرفت ایرانی را می‌خواهیم باید به درد معلم برسیم.  

این نماینده مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: در آموزش و پرورزش می‌خواهیم عالم بسازیم، ولی با کدام معلم؟  

انتهای پیام/ 

نظر شما