شناسهٔ خبر: 50200140 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت علمی در سایه تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: پیشرفت در حوزه فناوری جز با تعامل دانشگاه‌ها با مراکز تحقیقاتی مسیر نمی‌شود.

صاحب‌خبر -
آقای منصور انبیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با توجه به اینکه پیشرفت زمانی در یک جامعه حاصل می‌شود که توسعه فناوری در آن جامعه حاصل شود، نخستین هدف ما در دانشگاه علم و صنعت فراهم آوردن بستری لازم در توسعه فناوری است. 
وی افزود: در سال‌های اخیر دانشگاه علم و صنعت در برخی از زمینه‌ها پیشرفت خوبی داشته است، اما باید فعالیت بیشتری در این عرصه شکل بگیرد، چون در عصر حاضر نشان توسعه یافتگی جوامع با گستره و ژرفای دانش آن جامعه سنجیده می‌شود و نقش کار آفرینی مستلزم حل نیاز‌های جامعه است. 
آقای انبیا تأکید کرد: ما در دانشگاه علم و صنعت تلاش می‌کنیم تا از تحقیقات انتزاعی غیر کاربردی پرهیز کنیم و تمرکز ما بر روی نیاز‌های جامعه باشد و از این راه بتوانیم تعامل تأثیرگذاری میان دانشگاه و جامعه شکل بگیرد. 
سرپرست دانشگاه علم و صنعت گفت: پیشرفت در حوزه علم و فناوری جز با تعامل دانشگاه‌ها با یکدیگر و تعامل با مراکز تحقیقاتی مسیر نمی‌شود و هیچ کدام بدون دیگری به رشد و بالندگی نمی‌رسند بنابراین امیدوارم با بکارگیری فعالیت‌های علمی غلظت و چگالی این تعامل را در دانشگاه علم و صنعت بیشتر کنم. 
وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علم و صنعت برای انجام طرح‌های تحقیقاتی گفت: دانشگاه علم وصنعت برای اجرای این طرح به صورت آزمایشی آمادگی خود را اعلام کرد که نتایج آن در ماه‌های آینده به سایر دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما