شناسهٔ خبر: 67708544 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

وضعیت اینترنت در دولت جدید چگونه خواهد بود؟

برای راه اندازی سایت به سه ابزار اصلی نیاز داریم. دامنه، هاست و سایت ساز.

صاحب‌خبر -

در ابتدا باید بدانیم که چرا بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی فیلتر شده اند. ریشه این موضوع، غالبا به مسائل امنیتی مربوط می شود. به این معنی که دشمنان کشور عزیزمان ایران، همیشه از ابزارهای اینترنتی بخصوص شبکه های اجتماعی برای مدیریت افکار و جهت دهی به آنها استفاده می کنند. اگر چنین موضوعی وجود نداشته باشد دلیلی نیز برای محدود کردن شبکه های اجتماعی وجود ندارد. حال باید در نظر گرفت که آیا با روی کار آمدن دولت جدید دشمنی کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ... با ما تمام شده است! قطعا خیر.

بنابراین اینکه تصور کرد با روی کار آمدن دولت جدید، فیلترینگ برداشته می شود تصوری کاملا نادرست است.

وضعیت کسب و کارها با محدودیت های اینترنت در ایران

بسترهای متعددی برای فعالیت در اینترنت وجود که بسیاری از آنها هیچگونه ریسک محدودیتی ندارند و حتی بالعکس دولت از آنها بشدت حمایت می کند. اگر این تصور را داشته باشیم که همه چیز اینستاگرام و تلگرام است دچار اشتباه بزرگ محاسباتی شده ایم! در حالی که وب سایت ها به عنوان بزرگترین بستر کسب و کار در ایران به عالی ترین و آزادترین شکل ممکن در حال فعالیت هستند.

بنابراین اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را از فضای پرتنش و ریسک دور کید چاره کار، راه اندازی وب سایت و در کنار آن استفاده کردن از ظرفیت های شبکه های اجتماعی است. همچنین باید به این نکته مهم توجه داشت که کنترل و مالکیت شبکه های اجتماعی با ما نیست و هر آن ممکن است حساب ما در آنها به هر دلیلی مسدود شده و از دسترس خارج گردد! اما وب سایت بطور کامل در اختیار و کنترل صاحب کسب و کار قرار دارد.

نحوه راه اندازی سایت

برای راه اندازی سایت به سه ابزار اصلی نیاز داریم. دامنه، هاست و سایت ساز.

ما باید در ابتدا، دامنه و هاست را تهیه کنیم و در ادامه سایت ساز را بر روی آن نصب کنیم. اگر دامنه و هاست را بصورت همزمان از شرکت های هاستینگ خریداری نمایید کار شما خیلی راحت تر می شود. اما اگر بصورت جداگانه یا با فاصله زمانی اقدام به خرید هر یک نمایید می بایست DNS های هاست را بر روی دامنه ست کنید. اینکار موجب اتصال دامنه و هاست به یکدیگر می شود و در واقع نقش کلید اتصال را دارد. در ادامه به تشریح هر یک از موارد خواهیم پرداخت.

دامنه چیست؟

دامنه یعنی آدرس سایت. برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند به سایت ما مراجعه کنند می بایست آدرسی را برای وب سایت خود ثبت نماییم. البته شرط ثبت دامنه این است که آدرس مورد درخواست می بایست آزاد بوده و در اختیار شخص دیگری نباشد. دامنه ها معمولا بصورت دامنه های ملی و بین المللی دسته بندی می شوند. مانند دامنه ir و دامنه com

کسب اطلاعات بیشتر : دامنه چیست

هاست چیست؟

هاست فضایی است در اینترنت که بصورت اختصاصی در اختیار یک وب سایت قرار داده می شود. تمامی اطلاعات و فایل های وب سایت در آن فضا قرار گرفته و در دسترس بازدیدکنندگان و مدیران آن وب سایت قرار می گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: هاست چیست

سایت ساز چیست؟

سایت ساز یک نرم افزار تحت وب است که بر روی هاست نصب می شود تا رابط کاربری مورد نیاز برای طراحی سایت را فراهم نماید. وردپرس در حال حاضر، محبوب ترین سایت ساز دنیاست که بصورت رایگان می توان از آن استفاده کرد.

کسب اطلاعات بیشتر : وردپرس چیست

نظر شما