شناسهٔ خبر: 50192957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اذعان رسانه‌های آمریکایی به شکست توطئه‌ها علیه سوریه

مطبوعات آمریکا به شکست توطئه علیه سوریه اذعان و تأکید کردند ایستادگی ارتش سوریه و حمایت مردم از آن، توطئه‌های غربی‌ها را به شکست کشانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از فعالان و خبرنگاران فلسطینی تأکید کرد رسانه‌های آمریکایی در توصیف انسجام کشور سوریه و ایستادگی‌اش در برابر جنگ تروریستی علیه آن از تیتر «انسجام سوریه باز می‌گردد» استفاده کرده‌اند.

نهاد ابو غوش، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در این باره اظهار داشت: «این تسلیم شدن، خوب است. آنان به شکست توطئه و تقسیم سوریه و تجزیه و متلاشی کردن آن و تلاش برای به زانو در آوردن ملت این کشور و اراده آن به نفع منافع آمریکا، تسلیم شده‌اند؛ اما این تسلیم شدن چه زمانی صورت گرفت؟ پس از بیش از ۱۰ سال جانفشانی و درد‌ها و رنج‌هایی که ملت سوریه متحمل شد صورت گرفت، شماری از مردم سوریه جانشان را از دست دادند، ثباتشان از دست رفت و به طرح‌های توسعه‌ای سوریه لطمه وارد شد.»

جریس آذار خبرنگار الاخباریه سوریه در کرانه باختری اشغالی رود اردن در گزارشی اعلام کرد: «شخصیت‌های سیاسی و ملی فلسطینی تأکید کردند استفاده از این تیتر نابه‌جا است، زیرا کشور سوریه هیچ‌گاه از صحنه مبارزات غائب نبوده بلکه همواره با انسجام ارتش و ملتش ایستادگی کرده است و همین هم توطئه‌های غرب را به شکست کشاند.»

فارس صرفندی، خبرنگار و نویسنده فلسطینی نیز اعلام کرد: «در این زمان آن‌هایی که متقاعد شده‌اند، معتقدند وحدت سوریه ناشی از تلاش‌های ارتش و دولت و انسجام کامل در موضع آن‌ها است و هیچ عامل خارجی و نفوذی به سوریه نمی‌تواند صحنه کنونی سوریه را تغییر دهد. ما با اعتراف بین المللی روبه‌رو هستیم که اذعان می‌کند سوریه طی ۱۰ سال گذشته همواره منسجم و ثابت قدم بوده و تغییر نکرده است و کسی نتوانسته آن را از نظر فکری و سیاسی و حتی از نظر اجتماعی تغییر دهد.»

خبرنگار فلسطینی همچنین گفت: «مرحله جدیدی پیش رو است که فلسطینیان معتقدند سوریه و رهبری آن در این مرحله جدید، دارای نقش مؤثری در سطح منطقه‌ای است و موجب تقویت محور مقاومت و مقابله در برابر نقشه‌های غربی‌هاست.»

فارس صرفندی تأکید کرد غربی‌ها بار دیگر به ایستادگی سوریه و پیروزی‌اش بر توطئه و منسجم ماندنش و دفاعش از حقوق عربی تسلیم شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما