شناسهٔ خبر: 50190237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید رئیس جامعه مدرسین بر واکسیناسیون عمومی

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر بهداشت: همه مردم وظیفه دارند برای پیشگیری از شیوع کرونا واکسن بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قم، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از تلاش مخلصانه کادر درمان و پزشکان با اشاره به آیات و روایات حفظ جان را واجب دانست و گفت: امروز یکی از وسیله های حفظ سلامتی واکسیناسیون علیه کروناست که همه باید در آن مشارکت کنند.

وی افزود: امروز کرونا سبک زندگی مردم را در دنیا تغییر داده و همه نگران آینده این بیماری هستند و جامعه علمی بهترین راه غلبه بر این ویروس منحوس و ناشناخته را انجام واکسیناسیون می‌داند.

آیت الله حسینی بوشهری ویروس کرونا را بیماری نادر در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: بیماری‌های مختلفی مانند؛ وبا، کزاز و سایر این بیماری‌ها در دنیا وجود داشته که با واکسیناسیون و با اقدام دانشمندان ریشه کن شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جانفشانی کادر درمان در طول دو سال بیماری کرونا تصریح کرد: در شرایطی که نزدیک‌ترین افراد در کنار بیماران خود قرار نمی‌گرفتند، این پزشکان و پرستاران جان بر کف و متعهد بودند که به یاری بیماران شتافتند و آلام درد آن‌ها بودند.

وی همچنین از حضور گروه‌های جهادی به ویژه طلاب جهادگر در امر یاری رسانی به کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا قدردانی کرد.

رئیس جامعه مدرسین همچنین از دولت آیت‌الله رییسی که برای گسترش واکسیناسیون و واردات واکسن مورد نیاز اقدامات بزرگ و جهادی انجام دادند قدردانی کرد و گفت: امروز به برکت فعالیت‌های جهادی دولت، شرایط خوبی در حوزه درمان و واکسیناسیون به وجود آمده و مردم نسبت به درمان و فعالیت‌های کادر درمان امیدوارتر شده‌اند.

 

اقامه نماز جمعه تهران از هفته آینده پس از یکسال و نیم وقفه

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه تهران از هفته آینده پس از یکسال و نیم وقفه اقامه خواهد شد. 

وی تاکید کرد: امروز اجماع جهانی بر این است که مهمترین قدم برای ریشه کنی و مهار کرونا واکسیناسیون است.

دکتر عین اللهی افزود: در کشور ما بیماری‌های مختلفی مانند فلج اطفال، کزاز و سیاه سرفه به وجود آمده که با واکسیناسیون به‌موقع کنترل شد.

وی افزود: امروزه همه دانشمندان دنیا بر این باورند که واکسیناسیون بهترین راه برای غلبه بر ویروس کروناست و خوشبختانه یک اجماع خوبی بین مسئولین عالی کشور هم برای تهیه واکسن و گسترش واکسیناسیون به وجود آمده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: همکاری‌های بین دستگاهی موجب شده است که واکسن‌های مورد نیاز در حد وفور به کشور وارد شود و امروز شاهد واردات ۱۰۰ میلیون دُز واکسن بودیم که این رقم تا آذر به یکصد و شصت میلیون دُز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ویروس کرونا برای کشور خسارت‌های زیادی داشته، اما موجب شده که در بخش‌های مختلف مردم پای کار بیایند و با ایجاد گروه‌های جهادی و فعالیت‌های مردمی به یاری تیم پزشکی بشتابند.

وزیر بهداشت افزود: در خصوص واکسیناسیون هم یک حماسه ملی به وجود آمده و حال و هوای دوران دفاع مقدس زنده شده و مردم با قرار دادن همه امکانات و فضا‌های خودشان برای این امر یاری تیم سلامت کشور آمده اند.

آقای عین اللهی یادآور شد: اینکه در کشور ما در طول یک هفته ۸ میلیون دُز واکسن تزریق شود، به اندازه کل جمعیت کشور امارات، این اقدام بزرگی است که در سایه همکاری‌های دستگاه‌ها و به ویژه مشارکت مردم شکل گرفته است.

آقای عین اللهی گفت: کل واکسن‌های تزریق شده تا امروز ۷۱ میلیون دُز بوده و تاکنون ۷۵ درصد مردم دُز اول و ۳۴ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

وزیر بهداشت از تلاش‌های عده‌ای واکسن هراس انتقاد کرد و گفت: من نمی‌دانم این افراد با چه حکم شرعی این کار را انجام می‌دهند در حالیکه از نظر علمی دانشمندان آن را ضروری و واجب می‌دانند و آمار‌ها هم نشان می‌دهد بیشتر افرادی که درگیر این بیماری بوده‌اند و یا فوت می‌کنند کسانی هستند که واکسینه نشده اند.

آقای عین اللهی به مصداق بارزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تیم سلامت کشور ۲۲۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرد، اما امروز به دلیل واکسیناسیون تیم سلامت تعداد مبتلایان و مرگ و میر بین تیم سلامت انگشت شمار است.

وزیر بهداشت نگرانی خود را از موج ششم شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و از علما و مراجع خواست که به یاری حوزه سلامت بیایند و مردم را برای انجام واکسیناسیون تشویق کنند.

وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که ویروس کرونا فعال نیست و بهترین زمان واکسیناسیون است و مردم باید از این فرصت استفاده کنند تا موج ششم شروع نشده علیه این بیماری واکسینه شوند.

آقای عین اللهی اضافه کرد: برای سهولت در امر واکسیناسیون مراکز واکسیناسیون را به چندین برابر افزایش دادیم طوری که هم اکنون حداقل زمان تزریق واکسن از ۱۰ ساعت به کمتر از ۱۰ دقیقه رسیده و نشان می‌دهد هیچ بهانه‌ای برای حضور مردم در مراکز واکسیناسیون وجود ندارد و تیم سلامت و بهداشت در هر لحظه و ساعت از شبانه روز آماده اند که کار واکسیناسیون را انجام دهند.

نظر شما