شناسهٔ خبر: 50174065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمریکا: به خانواده‌های قربانیان حمله پهپادی در افغانستان غرامت پرداخت می‌کنیم

مقامات آمریکایی اعلام کردند به بازماندگان تمامی کشته شدگان حمله پهپادی این کشور در افغانستان غرامت پرداخت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا در هنگام خروج نیرو‌های خود از خاک افغانستان با پهپاد به خانه ای مسکونی حمله کرد که در پی آن ۱۰ نفر از جمله ۷ کودک کشته شدند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از این حادثه مدعی شد این حمله هوایی به اشتباه انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا به تازگی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به بازماندگان این حمله غرامت پرداخت می کنیم. همچنین با وزارت خارجه برای انتقال هر یک از بازماندگان این حادثه به خارج از افغانستان در صورت تمایل آن‌ها در حال مذاکره هستیم.

گفته می‌شود پیشنهاد پرداخت غرامت به بازماندگان این حمله هوایی روز پنجشنبه در جلسه مقامات نظامی آمریکا و در حضور کالین کال، معاون وزیر دفاع و استیو کوون، رییس گروه کمک رسانی در افغانستان مطرح شده است.

کنت مک کنزی، فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در این باره مدعی شد: در روز حادثه به دلیل دریافت اطلاعات نادرست از نیرو‌های محلی تصور می‌کردیم خودرویی که قرار است توسط پهپاد‌های ما مورد اصابت قرار گیرد در حال جا به جایی سرکرده‌های داعش است، ولی بعداً مشخص شد این اطلاعات به کلی اشتباه بوده است.

مقامات آمریکایی ماه گذشته آشکارا اعتراف کردند این حمله هوایی توسط هواپیما‌های بدون سرنشین این کشور به اشتباه انجام شده است.

روز پنجشنبه نیز مقامات نظامی آمریکا گفتند: تمامی افرادی که در این حمله کشته شدند بی گناه بودند و این حمله یک حادثه غم انگیز و یک اشتباه نظامی بود.

خانواده‌های قربانیان این این حادثه اظهار ندامت مقامات آمریکایی را کافی ندانسته اند و اعلام کردند واشنگتن باید برای این اقدام خود غرامت پرداخت کند.

انتهای پیام/

نظر شما