شناسهٔ خبر: 50169364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امامان جمعه هرمزگان امروز چه گفتند؟

تاکید بر مسائل منطقه ای و ضرورت رفع مشکلات معیشتی مردم از مهمترین محور خطبه های این هفته امامان جمعه در هرمزگان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،تاکید بر مسائل منطقه ای و ضرورت رفع مشکلات معیشتی مردم از مهمترین محور خطبه های این هفته امامان جمعه  اهل سنت و شیعه در هرمزگان بود.

نماز جمعه میناب

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه میناب ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) به هفته پیوند انجمن اولیاِء ومربیان اشاره کرد و گفت: اگرمی خواهید فرزندانتان پیشرفت علمی واخلاقی داشته باشند ارتباط بین انجمن اولیاِء ومربیان مدارس را بیشترکنید.

او با قدردانی از نیروی انتظامی از جوانان موتورسیکلت سوار مینابی خواست با رانندگی صحیح، از بروز هر گونه حادثه برای خود و دیگران پیشگیری کنند.

خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه خطاب به استاندار جدید هرمزگان گفت: با توجه به اینکه امرار معاش مردم بندرلنگه از دریا است و هدف دولت مبارزه با قاچاق سازمان یافته و مافیای ورود کالای قاچاق به کشور است، باید با اجرای دقیق قانون ته لنجی به معیشت ملوانان و مردم ساحل نشین کمک شود.

او کمبود مسکن و افزایش اجاره بها و اختصاص نیافتن زمین برای مسکن جوانان را از دیگر مشکلات مردم شهرستان بندرلنگه عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات شد.

خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه

شیخ محمد صدیق بهجت امام جمعه اهل سنت بندرلنگه انفجار تروریستی گروهک داعش در بین نمازگزاران شیعه افغانستان را محکوم کرد و گفت: کسانی که دست به این جنایت زده اند از جیره خواران آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

او در آستانه هفته وحدت همه مسلمانان را به دوستی و برادری با یکدیگر توصیه کرد.

خطبه‌های نماز نماز جمعه قشم

حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم گفت: برخی تبعیض بین شیعه و اهل سنت را مطرح می‌کنند و این در حالی است که نمایندگان اهل سنت در ارکان مختلف نظام از جمله مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دیگر نهاد‌ها حضور دارند.

او افزود: برخی با دشمنی و سخنان فتنه انگیز بدنبال تفرقه بین شیعه و اهل سنت هستند که باید در رفتار خود تجدید نظر کنند.

خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت قشم

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم گفت: احترام به خود به عنوان انسان، سرچشمه محترم شمردن حقوق دیگران است و کسانی که خودشان را دوست ندارند با دیگران نیز دوست نیستند.

شیخ خطیبی افزود: کمک و خدمت رسانی به کسانی که نیاز مادی و معنوی دارند، حال خوش را به انسان هدیه می‌کند.

خطبه‌های نماز جمعه رودان

حجت الاسلام دری امام جمعه رودان گفت: مسئولان برای رسیدگی به مشکلات و رفع آن‌ها تلاش کنند و رفع مشکلات و موانع مردم را اولویت کار خود قرار دهند.

وی ضمن محکوم کردن حادثه نمازجمعه افغانستان افزود: فاجعه جنایت بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تالم همه علما و نخبگان جهان اسلام شد.

امام جمعه رودان با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه خواستار رفع مشکلات کشاورزان و موانع صادرات محصولات کشاورزی شد.

خطبه‌های نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام خانجانی امام جمعه موقت شهرستان حاجی آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: عملکرد نیروی انتظامی باید عاقلانه، مدبرانه و برای مردم اعتماد آفرین باشد.

او افزود: هفته وحدت یکی از شاهکار‌های امام امت و یک تو دهنی به دشمنان اسلام بود که می‌خواستند با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف از قدرت و نفوذ مسلمانان بکاهند.

خطبه‌های نماز جمعه سیریک


حجت الاسلام سالاری امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به درپیش بودن هفته وحدت گفت: مسئله وحدت واقعی است و وحدت با خون ما عجین شده است، زیرا دشمن اصلی ما تفرقه است و حنجره‌ای که حرف از اختلاف می‌زند حنجره شیطان است.

او با تبریک انتصاب استاندار جدید استان خواستار توجه جدی به مسئله ساماندهی شتران سرگردان در جاد‌های سیریک و جاسک شد.

خطبه‌های نماز جمعه پارسیان

حجت الاسلام بارانی امام جمعه پارسیان گفت: غربی‌ها به دلیل بدعهدی و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ما باید تنبیه بشوند لذا عجله‌ای در شروع مذاکرات نداریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان تشکیل انجمن اولیا و مربیان را اقدامی ارزشمند در مدارس ارزیابی کرده و بر تعامل و همکاری اولیا با معلمان مدارس تاکید کرد.

خطبه‌های نماز جمعه بشاگرد

حجت الاسلام غلامی امام جمعه شهرستان بشاگرد ضمن قدردانی از سفر استاندار هرمزگان به بشاگرد گفت: اولین سفر شهرستانی استاندار به بشاگرد نشان دهنده دغدغه دولت سیزدهم برای خدمت به مردم و نیازمندان واقعی است.

او افزود: شهرستان بشاگرد محروم‌ترین شهرستان کشور است، ولی از نظر نیروی انسانی پاک و جهادی ظرفیت بالایی دارد که نیاز است این ظرفیت خوب و جهادی در استان و شهرستان به کار گرفته شود.

درپایان نماز جمعه نیز با حضور استاندار و نماینده شرق استان از دست اندرکاران موکب‌های که در اربعین حسینی خدمت رسانی کرده بودند، قدردانی شد.

خطبه‌های نماز جمعه بستک

حجت الاسلام قائدی امام جمعه شهرستان بستک ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: رعایت تقوای الهی، تلاش برای خدا، راستگویی، امانتداری و حُسن همسایگی از توصیه‌های ایشان به مسلمانان است.

خطبه‌های نماز جمعه بوموسی


حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت بوموسی گفت: تمام پیشرفت‌ها در گرو وجود امنیت پایدار رخ می‌دهند بنابراین باید قدردان عزیزانی باشیم که امنیت را برای ما فراهم آورده اند.

او با اشاره به برگزاری مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان ضمن تشکر از زحمات استاندار سابق، از استاندار جدید هرمزگان خواست به شهرستان بوموسی سفر کند.

خطبه‌های نماز جمعه جاسک


حجت الاسلام عباس ذاکری امام جمعه شهرستان جاسک با اشاره به در پیش بودن هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: زمین چمن مصنوعی کوی محله کوی ولیعصر (عج) یکبنی ۹ سال است که نیمه تمام مانده و نیازمند تکمیل است؛ و همچنین از شورای شهر خواست؛ به وضعیت پارک سنگ سیا شهرجاسک رسیدگی شود و انتخاب شهردار نیز به سرانجام برسد.

خطبه‌های نماز جمعه توکهور وهشتبندی


حجت الاسلام جهانگیری امام جمعه توکهور وهشتبندی با اشاره به فرارسیدن هفته تربیت بدنی وورزش به اهمیت ورزش وفعالیت فیزیکی درسلامت روح، جسم وروان انسان‌ها اشاره کرد وگفت: ورزش موجب پرهیز از بیکاری وافزایش توانایی‌های جسمی می‌شود.

او از مدیرکل ورزش وجوانان استان ونماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس برای نگاه ویژه به ورزش این منطقه و بهره برداری از چهار طرح ورزشی با اعتبار ۵ میلیارد تومان قدردانی کرد.

خطبه‌های نماز جمعه جزیره هرمز


حجت الاسلام بهزادی امام جمعه هرمز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هرمز، ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود وحدت و انسجام در کشور‌های اسلامی نیاز داریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های بالای تولید انواع صنایع دستی در این جزیره از مسئولان استانی خواست نمایشگاه مناسب عرضه محصولات صنایع دستی در این جزیره راه اندازی شود.

نظر شما