شناسهٔ خبر: 50165215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضای برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان

وزیر امور خارجه مغولستان که برای اولین مرتبه به قزاقستان سفر کرده است در دیدار با مقامات قزاقی برنامه همکاری نهادهای دیپلماتیک دو کشور را امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، «باتومخین باتستگ» وزیر امور خارجه مغولستان برای اولین مرتبه در راس یک هیات از مقامات این کشور به قزاقستان سفر کرد.

این اولین سفر رسمی وزیر امور خارجه مغولستان به قزاقستان در تاریخ روابط بین دو کشور می‌باشد.

رئیس نهاد دیپلماتیک مغولستان در چارچوب این سفر با رئیس جمهور، نخست وزیر، سرپرست وزارت خارجه و همچنین تعدادی از روسای نهادهای و موسسات دولتی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این مذاکرات مسائل مربوط به همکاری دوجانبه در زمینه های سیاسی، تجاری و اقتصادی، فرهنگ و بشردوستانه، و همچنین تعامل طرفین در چارچوب سازمان های منطقه‌ای و بین المللی، مانند سازمان ملل متحد، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا و سازمان همکاری شانگهای بررسی شدند.

در این دیدار در محل وزارت امور خارجه، به پویایی مثبت گردش مالی بین دو کشور در سال جاری میلادی اشاره و علاقه مندی طرفین برای تشدید کار در چارچوب کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی، علمی و فنی ابراز شد.

علاوه بر این، بر اهمیت توسعه ارتباطات فرهنگی و انسانی و برنامه های آموزشی بین دو کشور تاکید شد.

وزیر امور خارجه مغولستان در سخنانی آمادگی کشورش برای گسترش همکاری در زمینه‌های کشاورزی و صنعت معدن با قزاقستان را ابراز داشت.

در پایان این دیدار برنامه همکاری بین نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و مغولستان برای سال های 201-2024 به امضا رسید.

انتهای پیام/.

نظر شما