شناسهٔ خبر: 50162626 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درآمدزایی ۱۵۸ میلیارد ریالی گمرک استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمد گمرک استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور با احتساب ضمانت‌نامه‌ها ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان ابراز داشت: از مجموع ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ میزان ۷۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.

او ادامه داد: درآمدزایی گمرک استان سمنان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافت.

او بیان کرد: ۲۴ بسته پستی به وزن ۱۵۲ کیلوگرم از ابتدای فروردین امسال تا پایان شهریور از مبدا گمرک استان سمنان به کشور‌های مختلف صادر شد.

سعدالدین تصریح کرد: ارزش بسته‌های پستی صادر شده از گمرک استان سمنان در نیمه نخست امسال هشت میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بود.

او یادآور شد: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرک استان سمنان صادر و پنج هزار و ۳۴۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار کالا در همین مدت از گمرک استان ترخیص شد.

او بیان کرد: کالا‌های مختلفی مانند هیدروکربن سبک، روغن موتور، سود سوزآور، شمش سرب، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک از گمرک استان صادر و کالا‌هایی مانند پنبه حلاجی شده، اجزا و قطعات ترانسفور‌ها، الیاف اکرلیک، پنبه حلاجی شده و بلبرینگ به گمرک استان وارد شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات محرک اقتصادی هر کشوری است و مدیریت تولید راهبردی مهم در کمک به رونق صادرات است و از سوی دیگر بدون صادرات پررونق برنامه‌های کلان تولید به نتیجه مطلوب نمی‌‍ رسد و تحقق این ارتباط دوسویه نیازمند هماهنگی همه سازمان‌های متولی حوزه اقتصاد است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

انتهای پیام/ح

نظر شما