شناسهٔ خبر: 50150673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعلام برنامه های فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی همزمان با بزرگداشت هفته وحدت

همایش منادیان وحدت همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور بزرگان شیعه و سنی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز با محوریت برنامه های هفته وحدت برگزار شد، بیان کرد: در آغاز سالروز امامت و ولایت حضرت امام زمان (عج) شب شعر امام مهدی (عج) با همکاری بنیاد مهدویت و این اداره کل در فرهنگسرای جوان زاهدان برگزار می شود.  
 

وی ادامه داد: همزمان با هفته وحدت در تمامی شهرستان های استان که نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن فعال است، با همکاری انجمن ها و تشکل ها به ویژه انجمن موسیقی و شعر جشن های هفته وحدت برگزار و از این رویدادها حمایت می شود.

 
این مقام مسئول با بیان این که فراخوان دو رویداد استانی را در هفته وحدت خواهیم داشت، اظهار کرد: فراخوان جشنواره امت نبی با موضوع عکس و فیلم با همکاری دفتر امور اهل سنت نمایندگی ولی فقیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، انجمن سینمای جوان و عکسان همزمان با هفته وحدت منتشر می شود.
 
وی در ادامه از انتشار فراخوان کنگره شعر پیامبر مهربانی خبر داد و افزود: این جشنواره در موضوع امت نبی همزمان با دهه فجر و اختتامیه آن در هفت زبان و گویش ایرانی با موضوع پیامبر مهربانی (ص) در ایام عید مبعث برگزار می شود.
 
مسگرانی از برگزاری هفتمین جشنواره گرافیک رضوی به صورت مجازی خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره در گذشته ارائه شده، داوری آثار و آیین تقدیر از برگزیدگان همزمان با هفته وحدت برگزار می شود.
 
وی با بیان این که سیستان و بلوچستان در زمینه گرافیک دینی و مذهبی در کشور جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و آثار برجسته ای تولید و عرضه شده است، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری و تداوم این جشنواره شاهد رشد سطح هنری استان و سبک خلق آثار گرافیکی باشیم، همچنین منجر به مشارکت مردم شود و شهرداری ها نیز از این آثار در مبلمان شهری استفاده کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین همایش منادیان وحدت با همکاری دبیرخانه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور بزرگان و ائمه جمعه شیعه و سنی در روزهای پایانی هفته وحدت برگزار و از فعالان و منادیان فرهنگی و دینی این حوزه تقدیر می شود.
 
وی اضافه کرد: در مرکز استان انجمن های شعر و موسیقی با همکاری شهرداری در محلات و پارک ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از اجتماع، اجرای برنامه خواهند داشت و رویدادهای شادی آفرین که نیاز امروز جامعه است، برگزار می شود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه از پوستر هفتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی سیستان وبلوچستان رونمایی شد.

پایان پیام/291

نظر شما