شناسهٔ خبر: 68506577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مبارزه مسئولان با فساد از راهکارهای مهم اصلاح جامعه است

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی گفت: مبارزه مسئولان با فساد از راهکارهای مهم اصلاح جامعه به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی در یادواره شهدای والامقام بقعه آقا سیدشریف شهرستان رشت، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: همه ما مفتخریم که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشور قرار دارد و در سایه عنایات حضرت زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از منظر امام رضا(ع)، قناعت، بهترین ثروت برای انسان محسوب می‌شود، افزود: انسان‌هایی که در زندگی قناعت پیشه می‌کنند، همیشه در آسودگی به سر می‌برند و هرگز دست نیاز به سوی کسی دراز نمی‌کنند، اما افرادی که تدبیر لازم برای زندگی را ندارند همیشه دست نیاز به سوی دیگران دراز می‌کنند، که پسندیده نیست.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه باید بکوشیم تا فرهنگ غنی پاسداشت شهدا به نسل‌های آینده انتقال یابد، ابراز کرد: داشتن ایمان و عمل صالح بر اساس آیات نورانی قرآن کریم یکی از رموز اصلاح در جامعه به شمار می‌رود، ایمان و عمل صالح از یکدیگر جدا نیستند و افرادی که با ایمانند عمل صالح نیز دارند، چرا که داشتن ایمان موجب صلاح جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت به حق از جمله راهکارهای اصلاح در جامعه است، ضمن آن که باید توجه داشت مبارزه مسئولان با فساد نیز از دیگر راهکارهای اصلاح جامعه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدای خود هستیم، گفت: امروز صهیونیست‌ها از جمهوری اسلامی ایران در هراسند و خواب راحت ندارند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی به یمن خون شهدایمان حتی یک وجب خاک از کشور جدا نشد، تصریح کرد: در زمان پهلوی، استان بحرین از ایران جدا و به انگلیسی‌ها تحویل داده شد.

امام جمعه رشت ضمن انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسئولان در رسیدگی به بخش‌های مختلف استان، اظهار کرد: مسئولان به ویژه نمایندگان زد و بندهای سیاسی را کنار بگذارند و در عزل و نصب‌ها دخالت نکنند.

وی زد و بندهای سیاسی را عامل عقب ماندگی استان گیلان دانست و گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی به مسئولان خدمتگزار به شدت نیازمندیم.

انتهای پیام. /

نظر شما