شناسهٔ خبر: 50118772 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رویکر جدید سازمان بازرسی کل کشور

نظارت های الکترونیکی و هوشمند از اولویت های سازمان بازرسی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی از برنامه های در دست اقدام گفت: نظارت های الکترونیک و هوشمند بر سامانه های موثر دستگاههای اجرایی از رویکردهای جدید و اولویت های سازمان بازرسی کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 "حجت‌الاسلام حسن درویشیان" رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سالگرد چهلمین سال تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از شرح وظایف و دامنه اقدامات این سازمان گفت و افزود: یکی از بند‌های ماده قانونی برای این سازمان اطلاع رسانی است.

درویشیان گفت: در طول سال های گذشته سازمان بازرسی اقدامات خود را به اطلاع مردم رسانده است مگر در مواردی که منع قانونی داشته است.
او با اشاره به گفته رئیس قوه قضائیه که اطلاع رسانی برخی از اقدامات سازمان بازرسی کشور منع قانونی ندارد، گفت: ماده ۲ و ۱۰ تشکیل سازمان، همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها (دولتی و غیر دولتی) را مشمول نظارت و بازرسی کل کشور می‌داند و در نتیجه بازرسی‌ها و تهیه گزارشات به مراجع تخلف اداری پیگیری و به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ماده ۱۲ گفت: همه مسئولین حراست‌ها و حفاظت‌ها موظف به گزارش موارد تخلفات به سازمان بازرسی هستند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_432305" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828072/432305?width=400&height=300"></script></div>
او گفت: در سال جدید سازمان بازرسی کل کشور تصمیم دارد بیشتر به مسائل اصلی کشور بپردازد و در این خصوص ۳۰۰ طرح و برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.
درویشیان یکی از رویکرد‌های سازمان بازرسی کل کشور را رصد و نظارت بازرسی الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام کرد و افزود: تاکنون ازبیش از ۳ هزار سامانه موثر شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی به ۵۰۰ سامانه دسترسی داریم.
او گفت:دستگاههای اجرایی موظف به اجازه دسترسی به سازمان بازرسی کل کشور هستند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_432309" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828072/432309?width=400&height=300"></script></div>
حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه موضوع فرار مالیاتی در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور است گفت:حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور: طرح جامع مالیاتی طرح بزرگی است که اگر تا امروز ایجاد می شد شاهد بسیار از فرارهای مالیاتی راشاهد نبودیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_432316" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828072/432316?width=400&height=300"></script></div>
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی اشکالات جدی دارد، گفت: نظارت بر دستگاههای متولی تولید و توزیع یکی از اولویت های سازمان بازرسی کل کشور است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_432317" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828072/432317?width=400&height=300"></script></div>
حجت‌الاسلام حسن درویشیان گفت: معتقدیم در حوزه توزیع ایرادات فراوانی وجود دارد.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی وصول ۷ هزار میلیارد تومان مالیات گفت و افزود: در حوزه شناسایی و وصول مالیات از چند شرکت پتروشیمی و شرکت های وابسته به بانک ها ۷ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان به اقدامات سازمان بازرسی در حوزه‌های مختلف مالی پرداخت و افزود: حدود یک میلیارد یورو و یک میلیارد دلار اثربخشی اقدامات ریالی ما بوده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در حوزه موارد بانکی عودت حدود ۵۲ میلیارد تومان وجوه مازاد دریافتی تحت عناوین سود نقدی، کارمزد و ... به حساب مشتریان، وجود دارد.
او گفت: ۱۹۷ میلیارد تومان از دو شرکت خودروساز به حساب مشتریان عودت داده شده است.

حجت‌الاسلام حسن درویشیان گفت: در حوزه دارو‌های کرونا در بیمارستان شهدای تجریش، ۱۸ میلیارد تومان دارویی که قصد فروش آنرا به بازار آزاد داشتند کشف کردیم.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_432318" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/828072/432318?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما