شناسهٔ خبر: 50082630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه تهران:

دانشگاه تهران با رویکرد کارآفرینی مسائل کشور را حل می‌کند

مقیمی گفت: دانشگاه تهران در تلاش است دانشجویانی را پرورش دهد که در اختیار جامعه باشند و به رفع مسائل کشور کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مقیمی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت دانشگاه تهران، چشم انداز جدیدی برای این دانشگاه ترسیم کردیم که شامل جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی خواهد بود.

مقیمی تصریح کرد: دانشگاه کارآفرین یعنی اینکه تمام منابع ورودی و فرآیند‌های اداری و آموزشی و پژوهشی و فعالیت‌های خروجی کارآفرینان دانشگاه را بازنگری کنیم، بر همین اساس از مرحله جذب هیئت علمی تا کارکنان تلاش‌هایی را برای بهبود این فرآیند انجام خواهیم داد.

سرپرست دانشگاه تهران ادامه داد: بحث اشتغال فارغ التحصیلان و قبل از آن توانایی دانشجویان کارآفرین از برنامه‌های رئیس جمهور و وزارت علوم بوده است، بنابراین در ابتدا تلاش خواهیم کرد تا دانشگاه تهران، روی مسئولیت پذیری متمرکز شود.

مقیمی اضافه کرد: باید دانشجویانی را پرورش دهیم که در اختیار جامعه باشند و بدنه هیئت علمی ما هم باید این موضوع را بررسی کند تا بتواند مشکلات را رفع کند.

او گفت: کشور با ابرچالش‌های متعددی مواجه است اما بحث مربوط به آب و کشاورزی و بحث‌های زیست محیطی، تامین منابع مالی برای دولت، نظام مالیاتی و ... نیاز به عزم ملی دارد که دانشگاه تهران با رویکرد جدید آمادگی پاسخ به این چالش‌ها را دارد.

سرپرست دانشگاه تهران تاکید کرد: در دانشگاه تهران دغدغه حل مسائل کشور را داریم و با آمادگی کامل حتما مسائل و مشکلات کشور را طبق برنامه‌های رئیس جمهور پیش می‌بریم، چرا که برنامه‌های رئیس جمهور همخوانی زیادی با ارتباط میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی دارد و حتما در این زمینه تلاش خواهیم کرد.

دانشمندان ایرانی،  پایه گذار طب بودند

در ادامه حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: امروزه از نظر ارائه خدمات سلامت در عالی‌ترین درجه هستیم اما در زمینه ارائه عدالت سلامت، هنوز موفق نشده ایم.

قناعتی افزود: در تمام شاخه‌های طب، دانشمندان ایرانی پایه‌گذار بوده اند. دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تولید تجهیزات پزشکی، ربات های جراح و آزمایشگاه پیش بالینی رشد بسیاری کرده است.

قناعتی در پایان با تاکید بر اینکه تولید، ۲۰ درصد اقتصاد دنیا بوده و ۸۰ درصد آن با خدمات است، گفت: ما در زمینه آموزش، صندلی‌های خالی فراوانی داریم؛ کشور برادر ما عراق و جبهه مقاومت حدود ۱۰۰ هزار مطالعه گر آموزش داده است که می‌توانیم آن‌ها را در کشور خود آموزش دهیم چرا که هم ارزآوری داشته و هم پشتوانه‌های فرهنگی و حتی امنیتی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما