شناسهٔ خبر: 50080017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در آستانه سفر رئیس جمهور به فارس؛

شورای اداری شهرستان قیروکارزین تشکیل جلسه داد

شورای اداری شهرستان قیروکارزین به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین تشکیل جلسه داد و پیرامون موضوعات مختلف خصوصا سفر آتی رئیس جمهور محترم و هیات دولت به استان فارس به بحث و تبادل نظر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی محمد کریمی فرماندار شهرستان قیروکارزین گفت: حیات ما در گرو حیات آموزش و پرورش است؛ استقلال، امنیت و آرامش مان در آینده در گرو این است که یک آموزش و پرورش قوی و مستحکم داشته باشیم تا بتوانیم یک نسل خوب و قدرتمند پرورش دهیم؛ همه مردم به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

او با تاکید بر اینکه نباید تنها معلمان را مسئول دانست و خود اولیا نیز باید در امر آموزش مشارکت موثر داشته باشند، اظهار کرد: تشویق دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برای واکسیناسیون، یک اولویت است تا بتوانیم به پوشش ۱۰۰ درصدی در بین این گروه برسیم و امکان بازگشایی حضوری کامل مدارس فراهم شود.

به گفته کریمی؛ بر اساس آمار‌های شبکه بهداشت شهرستان قیروکارزین تا کنون ۵۸ درصد دانش آموزان این شهرستان واکسینه شده اند؛ روند استقبال از واکسیناسیون دانش آموزان در شهر‌های افزر، قیر و مبارک آباد باید بهبود یابد و به نقطه مطلوب برسد.

او به استناد گزارش‌های دریافتی اعلام کرد: تا کنون ۶۲ درصد از جمعیت هدف در شهرستان قیروکارزین دوز اول واکسن‌های کویید ۱۹ خود را دریافت کرده اند و تنها به ۲۵ درصد از جمعیت دوز‌های دوم تزریق شده است.

این مقام مسئول با اشاره به سفر رئیس جمهور محترم در روز های آینده به استان فارس و عزیمت نمایندگان ویژه وی به شهرستان قیروکارزین ابراز کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و نهاد های مستقر در این شهرستان می بایست عملکرد سه سال اخیر خود را در قالب طرح های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به صورت مکتوب برای ارسال به شورای اداری استان آماده و ارائه کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان قیروکارزین با تاکید بر الزام موضوع خود مراقبتی در دستگاه های اجرایی افزود: از ابتدای سال تا کنون متاسفانه شاهد سرقت از برخی از دستگاه ها و ادارات دولتی این شهرستان بوده ایم که این موضوع در دستور کار فرمانداری قرار می گیرد تا نواقص موجود رفع شود.

جابجایی ها در راستای افزایش تکریم ارباب رجوع

کریمی با اشاره به اینکه با برخی تغییرات در سطح مدیران دستگاه های اجرایی مواجه بوده ایم، اضافه کرد: امیدواریم با این جابجایی های مدیریتی، سطح تعاملات با مجموعه عالی مدیریت شهرستان بهبود و تکریم ارباب رجوعان افزایش یابد؛ ما با هیچ کس تعارف نداریم و هدف مان ارائه خدمات مطلوب است.

او با اشاره به اینکه نیمی از افراد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل حوزه زنان، خصوصا در دستگاه های اجرایی شهرستان قیروکارزین پرداخت و اضافه کرد: مدیران باید به این موضوع توجه ویژه داشته و به مشاوران امور بانوان خود دقت نظر بیشتری معطوف دارند تا با ادارات مسئول همانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان همکاری بیشتری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قیروکارزین بر اهمیت مسائل بانوان و خانواده با یاد آوری برخی از آسیب های اجتماعی تاکید دوباره کرد و افزود: باید به آسیب هایی مانند طلاق و خودکشی توجه ویژه داشت؛ نهاد های متولی بر اساس وظایف قانونی، شرعی و انسانی آسیب دیدگان را یاری کنند.

کریمی با بیان اینکه رفع موانع تولید و بازگشت واحد های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به چرخه تولید یکی از برنامه های اساسی است که در دو سال اخیر به طور جدی دنبال شده است، عنوان کرد: با کمک دستگاه های اجرایی موفق به فعال کردن هفت واحد تولیدی در طول مدت اخیر شده ایم.

به گفته او؛ با وجود مجلس انقلابی و دولت جهادی، اجرای برخی طرح ها مانند احداث بزرگ ترین مزرعه گلخانه ای استان فارس در شهرستان قیروکارزین با توجه به وجود منابع آب و خاک و سرمایه ای لازم، در دشت بریخون دنبال می شود که تا کنون به نتایج مطلوبی رسیده است.

فرماندار شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه ظرفیت شهرک صنعتی این شهرستان تکمیل شده است، بیان کرد: تقاضای صدور دستور و مجوز های لازم برای جانمایی و ایجاد دومین شهرک صنعتی این شهرستان از جمله مواردی است که در سفر رئیس جمهور به استان فارس مطرح خواهد شد.

او ضمن اظهار امیدواری به اینکه آبرسانی به روستا های دهستان افزر از شبکه آب شرب تصفیه خانه سد سلمان فارسی قیروکارزین تا پایان سال به اتمام برسد، تشریح کرد: به منظور بهره بری شهر قیر از شبکه آب سد مذکور، دستگاه های پمپاژ ثانویه و اتصال به تصفیه خانه و مخزن در حال نصب هستند، امیدواریم شهروندان مان تا دو ماه آینده از این امکان بهره مند شوند.

کریمی به برخی دیگر از مهم ترین مسائل و نیاز های ضروری این شهرستان که بعضا مراحل ایجاد آنان تا حدودی دنبال شده است، نیز اشاره کرد و گفت: اهم این مسائل آماده و با امضای مسئولین شهرستانی برای ارائه به رئیس جمهور محترم و هیات دولت در سفر به استان فارس ارسال شده است.

احساس مسئولیت؛ رمز حرکت رو به جلو

امام جمعه شهرستان قیروکارزین با اشاره به برخی کاستی ها و عقب ماندگی ها در این شهرستان گفت: در دولت جدید همه باید احساس مسئولیت بکنیم تا یک حرکت رو به جلو شکل بگیرد و این اتفاق تنها در سطح شهرستان با مطالبه گری و پیگیری های جدی تمامی رده های مسئول می تواند ایجاد شود.

عنایت الله اکبری با گلایه از اینکه برخی افراد منفعلانه، خنثی و بی تفاوت از برابر مسائل گذر می کنند و این جزو رویه آنان شده است، تصریح کرد: دولت جدید، دولتی جهادی است و مدیران باید همپای دولت باشند و هر شخصی بخواهد در این دولت باشد باید اینگونه کار کند.

این روحانی با تاکید بر اینکه مدیران باید نیاز سنجی بکنند، تحول ایجاد کنند و آینده نگر باشند، اظهار کرد: در غیر این صورت می توان هر شخصی را به عنوان مدیر انتخاب کرد و به کار گماشت از این رو باید این روحیه ایجاد و تقویت شود تا حرکت جدی به راه افتد.

او با اشاره به اینکه تفهیم و تشریح نیاز های شهرستان به روئسای سازمان ها و ادارات کل استانی یک ضرورت است که مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان باید آن را با قوت دنبال کنند، افزود: انجام این مهم با همکاری اعضای شوراها می توانند سبب ساز توسعه و شکل گیری یک حرکت جهادی در شهرستان باشد.

اکبری با بیان اینکه همت دولت بر ایجاد تحول، خدمت و کار جهادی در شان مردم است، اضافه کرد: با توجه به سفر پیش روی هیات دولت به استان فارس، مهم ترین نیاز های شهرستان با توجه به نظرات کارشناسی تهیه و به هیات دولت ارسال شده است که می توان به طرح ملی جاده مواسلاتی جم و برنامه تامین آب شرب تمامی شهرستان از محل سد، در آن اشاره کرد.

در این جلسه شهرداران جدید شهرهای کارزین و مبارک آباد معرفی شدند؛ از روسای ادارت مسکن و شهرسازی، پست و ثبت احوال به دلیل موفقیت در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۳۹۹ و رئیس ادره گاز شهرستان به دلیل کسب رتبه برتر کشوری تجلیل شد؛ به مناسبت دهه وقف و تلاش های صورت گرفته با اهدای لوح از رئیس اداره اوقاف نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما