شناسهٔ خبر: 50074798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کیشیدا به سوالات اپوزیسیون پاسخ می‌دهد

ایراندخت آذر شکیب

فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن امروز (دوشنبه) برای نخستین بار در جلسه پرسش و پاسخ پارلمانی این کشور شرکت کرد که این نخستین فرصت برای اپوزیسیون برای بررسی وعده‌ها و برنامه‌های وی از زمان آغاز به کارش در این سمت محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درحالیکه قرار است انتخابات پارلمانی ژاپن ظرف سه هفته برگزار شود، رسیدگی به موج جدیدی از پاندمی کرونا و احیای اقتصادی این کشور جزئی از مسائل کلیدی مناظرات است.

اگرچه در حال حاضر ابتلا به کرونا در ژاپن تا حدی کاهش داشته، اما کارشناسان نسبت به افزایش احتمالی موارد این بیماری ویروسی پیش از زمستان هشدار داده‌اند.

حزب اصلی اپوزیسیون ژاپن بر افزایش تست‌های کرونایی تاکید دارد و پیشتر نیز گفته بود که این کشور باید محدودیت‌های کرونایی را جدی‌تر بگیرد.

کیشیدا اما از طرف دیگر گفته که دولتش بسته تشویقی را به ارزش ده‌ها تریلیون ین افزایش می‌دهد تا آنهایی که از پاندمی آسیب دیده‌اند بتوانند خودشان را احیا کنند.

اپوزیسیون همچنین از کیشیدا درباره مانیفست حزبش پیش از انتخابات پارلمانی ۳۱ اکتبر پرسش خواهد داشت. بر اساس پیش نویس طرح حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن، این حزب می‌خواهد در صورت امکان، بودجه دفاعی را دو برابر کند.

ژاپن با افزایش اقداماتی تحریک آمیز از سوی چین و کره شمالی روبروست و هر دو مساله موارد نگرانی برای نخست وزیر جدید ژاپن هستند و او گفته که مصمم است تا از مردم کشورش در مواجهه با افزایش این اقدامات از سوی پکن و پیونگ یانگ دفاع کند.

انتهای پیام

نظر شما