شناسهٔ خبر: 68127188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

۲.۵ میلیون دلار هزینه سوخت هواپیماهای اردوغان به آمریکا!

فارس

ریخت و پاش‌های رئیس جمهور ترکیه در سفر اخیر به آمریکا کماکان در محافل خبری این کشور بازتاب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، قانونگذاران مخالف حزب حاکم ترکیه روز شنبه از ریخت‌ و پاش‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور بابت سفر اخیر به آمریکا و استفاده از پنج هواپیما انتقاد و فاش کردند که فقط هزینه سوخت این هواپیماها ۲.۵ میلیون دلار بوده است.

به نوشته وبگاه «ترکیش مینت» «آیسو بانک اوغلو»، معاون حزب جمهوریخواه «خلق » روز شنبه به هزینه های سفر اردوغان به نشست ناتو در شهر واشنگتن اشاره کرد.

به گفته او، دو و نیم میلیون دلار هزینه سوخت معادل ۸۳ میلیون لیر بود که برای پرداخت مستمری یک ماهه ۷۰۰۰ بازنشسته کافی بود.

بانک اوغلو خاطرنشان کرد:«این هزینه شامل هزینه‌های اقامت وزرا، دستیاران و خبرنگاران همراه رئیس جمهور در هتل‌های مجلل نمی‌شود.»

این افشاگری در بحبوحه چالش‌های اقتصادی ترکیه صورت می‌گیرد. منتقدان استدلال می‌کنند که استفاده رئیس جمهور از بودجه دولتی برای آسایش شخصی بیش از حد است و شکاف فزاینده دولت و شهروندان را برجسته می‌کند.

سفر اخیر اردوغان به برلین برای تماشای بازی تیم ملی این کشور با کاروان بزرگ نیز مورد انتقاد قرار گرفت و این امر در بحبوحه اقدامات ریاضتی با هدف کاهش مخارج عمومی در ترکیه با انتقاد شدید روبرو شد.

اتحادیه های کارگری و احزاب مخالف دولت ترکیه گفته‌اند که اینگونه اقدامات بر افراد کم درآمد تاثیر می‌گذارد.

نظر شما