شناسهٔ خبر: 50070560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

در حوزه بالگردی و سیستم پیچیده پهپاد به دستاوردهای مهمی رسیده‌ایم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوج قدرت و آمادگی رزمی است گفت: در حوزه بالگردی و سیستم پیچیده پهپاد به دستاوردهای مهمی رسیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری (ذخیره های نظام) که در مرکز آموزش ۰۱ شهدای وظیفه نزاجا برگزار شد، گفت: امروز نیروی زمینی ارتش، نهضت روی پای خود ایستادن را در تمامی سطوح نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در اوج قدرت و آمادگی رزمی و توان دفاعی قرار دارد افزود: نیروی زمینی ارتش در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات نظامی به جایگاه بسیار مطلوبی رسیده است، امروز آنچه را که در حوزه تجهیزات نیاز داشته باشیم با حضور جوانان مومن و متخصص در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و صنعت دفاعی کشور تولید و به چرخه دفاعی در خواهیم آورد.

امیر حیدری با اشاره به توانمندی نیروی انسانی تاکید کرد: کشوری که دارای نیروی انسانی نخبه و دانشمند باشد به عنوان قدرتمندترین کشور در دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به ساختار نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: رسته های مختلفی در نیروی زمینی ارتش وجود دارد که زنجیره های اقتدار دفاعی و امنیتی را تشکیل می دهد و این اراده پولادین، با حضور در مناطق مختلف کشور از جمله حضور در مرزها محصولی به نام امنیت را تولید کرده و به ارمغان آورده است.

امیر حیدری به نقش موثر نیروی زمینی ارتش در مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداخت و افزود: ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان و تقدیم ۱۰ شهید والامقام نمونه بارز حضور و عملکرد موثر این نیرو در مقابله با این ویروس ناشناخته بود.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در حوزه بالگردی و پهپاد به قابلیت های مهمی دست یافته است خاطرنشان کرد: بزرگترین ناوگان بالگردی را در سطح منطقه داریم، امروز بالگردهای ما به مجهزترین دوربین های دید در شب و موشک های نقطه زن مجهز هستند، در حوزه پهپاد نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته ایم، در مقطع کنونی در حوزه پهپاد های رزمی و شناسایی به خودکفایی رسیده ایم.

امیر حیدری ادامه داد: در کسب دستاوردهای علمی به خصوص در حوزه دفاعی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی و مرکز تولید و بهینه سازی شهید زرهرن نزاجا از افراد نخبه و متخصص استفاده بهینه می کند.

نظر شما