شناسهٔ خبر: 50065983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش مبتلایان به دلتاکرونا در مازندران

تعداد مبتلایان جدید کرونایی با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به دیروز در مازندران به ۹۶ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، شبانه روز گذشته (تا ۸ صبح امروز) با شناسایی و بستری ۹۶ بیمار جدید، مجموع بستری شدگان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۵۹ بیمار رسید.

این در حالی است که شُمار بیماران تازه مبتلای کرونایی در مازندران و بابل دیروز عدد ۴۶ را نشان می‌داد، اما امروز با بیش از ۱۰۰ درصد افزایش به ۹۶ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۷۵ بیمار بدحال کرونایی با وضعیت حاد تنفسی (با افزایش ۱۳ نفری نسبت به دیروز) در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، تحت مراقبت‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.

با توجه به اینکه چند روز گذشته، آمار فوتی‌ها در استان کم و یا اصلا گزارش نشده بود، امروز ۴ نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به دلتاکرونا جان باختند.

۲۴ ساعت گذشته هم، ۸۲ بیمار کرونایی با بهبودی نسبی برای ادامه بقیه مراحل درمانی خود (قرنطینه خانگی) از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ترخیص شدند.

از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۸۰ دُز انواع واکسن کرونا (دو نوبت) در پایگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.

بیمارستان‌های حوزه مازندران: مرگ ۳ کرونایی

افزایش مبتلایان به دلتاکرونا در مازندرانرئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شبانه روز گذشته (تا ۸ صبح امروز)، ۷۹ بیمار تازه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری و ۶۶ نفر نیز مرخیص شدند.

دکتر سیدعباس موسوی با اشاره به بستری ۵۹ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری، شُمار بیماران بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه را ۲۷۸ نفر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به جان باختن ۳ نفر در همین مدت اشاره و بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست‌ها تاکید کرد.

دکتر موسوی افزود: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون تا کنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۹۴۰ دُز واکسن کرونا در پایگاه‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران تزریق شد.

بیشتر بخوانید: افزایش قابل توجه تازه مبتلایان کرونایی در مازندران

بیمارستان‌های حوزه بابل: مرگ یک کرونایی

افزایش مبتلایان به دلتاکرونا در مازندرانرئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۷ بیمار جدید مبتلا به دلتاکرونا در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه و ترخیص ۱۶ بیمار با بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: هم اکنون مجموع بستری شدگان به ۸۱ نفر رسیده است.

دکتر سیدفرزاد جلالی افزود: ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل تحت درمان قرار داشته و متاسفانه امروز یک همشهری بابلی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: ۴۶۵ هزار و ۴۴۰ دُز واکسن کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه تزریق شده است.

نظر شما