به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی آیگپ، به بهانه ارائه سرویس لحظهها (استوری) در پیام رسان آیگپ که برای اولین بار در یک پیامرسان ایرانی ارائه شده است، علی اصغر تقوی، عضو هیات مدیره و معاون فنی آیگپ توضیحات جامع و کاملی را دراین خصوص ارائه داد.
آیگپ برای اولین بار استوری را به پیامرسانهای ایرانی آورد
تقوی در ابتدای صحبتهایش درباره اضافه شدن سرویس لحظهها به آیگپ گفت: آیگپ در مسیر توسعه قابلییتهای پیامرسانی خود، برای اولین بار در بین پیامرسانهای ایرانی موفق به ایجاد سرویس استوری با نام تجاری "لحظهها" و یا moments شد.
این که ما در تیم طراحی و تحقیق و توسعه آیگپ چگونه به این نتیجه رسیدیم که این سرویس میتواند مورد پسند کاربران قرار بگیرد، بررسی و مطالعات جدی بود که در این خصوص انجام شد، به چند مورد از آنها اشاره میکنم.
معاون فنی آیگپ در ادامه اظهار داشت: نکته اول این که استوری اولین بار با پلتفرم اسنپ چت عرضه شد و در آن زمان طی مدت بسیار کمی، محتوای کوتاهی توسط اسنپ چت عرضه میشد و بسیارهم مورد توجه کاربران قرار گرفت. بعد از اسنپ چت پلتفرمهای بزرگ دنیا همچون اینستاگرام، فیس بوک، واتساپ و... شروع به توسعه این فیچر کردند. آخرین پلتفرم بینالمللی هم که این سرویس را عرضه کرد لینکدین بود.
عضو هیات مدیره آیگپ در خصوص آمار ارائه شده درباره تعداد کاربران استوری در پلتفرمهای مختلف گفت: به آمار و ارقام توجه کنید؛ تعداد کاربران فعال بهصورت روزانه که از استوری اینستاگرام استفاده میکنند، 500 میلیون نفر است. در واتساپ این عدد به 450 میلیون نفر میرسد و در فیس بوک 300 میلیون و در اسنپ چت 191 میلیون نفر است. همه این موضوعات و اعداد و ارقام ما را بر آن داشت که این سرویس مورد پذیرش کاربران خواهد بود.
وی ادامه داد: از بُعد تجاری و کاربری، اعداد و ارقام دیگری نیز وجود دارد. اگر یک بررسی اجمالی بر روی اینستاگرام به عنوان لیدر این حوزه داشته باشیم، نشان میدهد که 86.6 درصد از کاربران اینستاگرام از استوری استفاده میکنند که این عدد، رقم بسیار بالایی است. 96 درصد از کمپینهای تجاری در حوزه بازاریابی دیجیتال در شش ماه آینده یک بخشی از بودجه خود را صرف استوری خواهند کرد. تاثیرگذاری استوری بسیار سریعتر از دیدن پستها است و آمارها نشان میدهد که استوری 15 درصد سریعتر از پست دیده میشود و یک سوم از استوریهایی که مشاهده میشود هم استوریهایی است که توسط کاربران نهایی (B2C) دیده میشود. این ها به طور کلی نشان میدهد که تاثیرگذاری استوری در دنیا به چه صورت بوده است.
بعضی از آمارها در بحث استوری بسیار جالب است 70 درصد از کاربران که اساسا در دنیای دیجیتال به دنیا آمدند و زندگی کردند، استوری را میبینند. یک نسل قبل از این کاربران، حدود 59 درصد هستند که استوریها را میبینند و دنبال میکنند. 61 درصد از اینستاگرامرها معتقدند که ما با استوری متوجه میشویم که دوستانمان در حال حاضر مشغول چه کاری هستند. 83 درصد از استوریهایی که در اینستاگرام دیده میشود، از استیکر در آن استفاده میکنند.استیکر ویژگیای بود که ما در دور قبلی به قابلیتهای پیامرسان آیگپ اضافه کردیم.
زنجیره محصولات پیامرسانی آیگپ در حال کامل شدن است
تقوی تاکید کرد: اگر دقت کنید متوجه میشوید که زنجیره محصولات پیامرسانی آیگپ در حال کامل شدن است. وجود استیکر و استوری در نسخه بعدی آیگپ قطعا ویژگیهای جالبی را برای کاربران ایجاد خواهد کرد.
وی همچنین به نکته جالب توجهی در خصوص تاثیر استوری در زندگی مردم آمریکا اشاره کرد و گفت: یک مطالعه دیگر نشان میدهد که 73درصد از مردم آمریکا معتقدند که با دیدن استوریها تجربههای جدیدی را به دست میآورند که در زندگی روزمره اصلا با آنها مواجه نبودند.
به لحاظ آماری به یک نکته دیگر نیز اشاره کنیم که آمار نشان می دهد 36 درصد از استوریهایی که استفاده می شود برای تبلیغ یک محصول است و این عدد بیانگر این است که در بحث تجاری، استوری میتواند کمک خوبی برای کاربران باشد. 22 درصد از استوریها نیز احوالات درونی انسانها است. هر رویداد جالبی قابلیت استوری شدن دارد. 14 درصد از استوری ها، محتوایی است که اینفلوئنسرها به عنوان یک مطلب پیشرو و تاثیرگذار آن را استوری میکنند و این اعداد نشان می دهد که استوری هم در مارکت و هم در احوالات شخصی به انسان ها کمک می کند.
نام تجاری "لحظهها" برای استوری در آیگپ
علی اصغر تقوی درباره نام تجاری سرویس استوری در آیگپ اظهار کرد: همانطور که پیش از این به آن اشاره شد، استوری در پلتفرمهای مختلف با نامهای تجاری اختصاصی آن پلتفرم ایجاد شده است و مورد استفاده قرار میگیرد. در فیس بوک و اینستاگرام با نام "استوری" عرضه میشود اما در واتساپ ما این سرویس را با نام "استاتوس" میشناسیم. ما هم در آیگپ این سرویس را با نام تجاری "لحظهها" یا "moment" عرضه میکنیم و امیدواریم مورد پذیرش کاربران قرار بگیرد. به لحاظ فنی به اختصار باید گفت که با توجه به مهندسی مجددی که ما لایه core پیامرسانمان را انجام دادیم این قابلیت برای تیم فنی ما ایجاد شده است که بتوانند سرویسهای پیشرو دنیا را ایجاد کند.
به این دلیل که داشتن پرفورمنس سرویس برای ما بسیار حائز اهمیت بود و این که این سرویس بتواند با بقیه سرویس ها سازگاری داشته باشد ما از معماری event the event استفاده کردیم که performanse سیستم را برای ما تضمین می کند و سعی می کنیم به واسطه توسعه ای که انجام دادیم، تجربه خوبی را برای کاربرانمان ایجاد کنیم.
لحظهها در آینده توسعه مییابد
علی اصغر تقوی امکانات "لحظهها" در آیگپ را قابل تامل دانست و گفت: در حال حاضر سرویس "لحظهها" در آیگپ قابلیتهایی دارد و کاربر میتواند متن و ایموجی را لحظه کند. می تواند از تصویر برای ایجاد لحظه استفاده کند و این تصویر میتواند هم از گالری انتخاب شود و هم مستقیما با دوربین گرفته شود. میتوان تعداد بازدیدها و افرادی که آن لحظه را بازدید کردند را نیز متوجه شد.
وی ادامه داد: این سرویس قطعا در آینده توسعه پیدا خواهد کرد. آیگپ در ورژن بعدی، مباحت privacy roll را در سرویس لحظهها ایجاد خواهد کرد. قابلیت استفاده از استیکر را در لحظه اضافه خواهیم کرد. وب لینک پشت لحظه قرار خواهد گرفت تا در مباحث تجاری بهره برداری بهتری برای کاربران صورت پذیرد و همچنین قابلیت استفاده از ویدئو و منشن کردن نیز به لحظه اضافه خواهد شد و در نهایت نیز باید بتوان امکان لایو ویدئو را داشته باشیم.
معاون فنی وعضو هیات مدیره آیگپ در پایان تاکید کرد: امیدواریم که کاربران تجربه خوبی را در استفاده از آیگپ با امکانات این پیام رسان داشته باشند.
انتهای پیام
نظر شما