شناسهٔ خبر: 50021786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در پی اقدام تروریستی در مسجد شیعیان قندوز؛

سفارت ایران در کابل اقدام تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

خبرگزاری صداوسیما

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز افغانستان را محکوم و با خانواده قربانیان این رویداد تلخ ابراز همدردی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما از کابل، ‏سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در پیام توئیتری اقدام تروریستی مسجد شیعیان قندوز را محکوم کرده و ضمن ابراز همدردی برای شهدای این حادثه تروریستی، بهبودی و سلامتی مجروحان را از درگاه الهی خواستار شده است.

سفارت ایران در کابل اقدام تروریستی در افغانستان را محکوم کرد

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز با اشاره به شهید و زخمی شدن تعدادی بیشماری در انفجار تروریستی مسجد سیدآباد نسبت به وقوع این انفجار تروریستی ابراز نگرانی کرده است.

«مطیع الله روحانی» رئیس کمیسیون اطلاعات و فرهنگ طالبان اظهار داشت: براثر وقوع انفجار در مراسم نماز جمعه یکی از مساجد شهر قندوز ۴۶ نفر شهید و یکصد و ۴۳ نمازگزار دیگر زخمی شدند.

پس از وقوع حملات خونین انتحاری در فرودگاه کابل، این خونین‌ترین انفجار با روی کار آمدن طالبان است.

هرچند مسئولیت این انفجار را فرد یاگروهی برعهده نگرفته است، اما مسئولیت انفجار‌های اخیر در دوره حکومت طالبان را داعش برعهده گرفته بود.

از سوی دیگر، پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز در شمال افغانستان اعلام کرده است که در حمله انتحاری در مسجدی در ولسوالی (شهرستان) سیدآباد این ولایت ۵۰ نفر شهید و ۱۰۰ تن دیگر هم زخمی شده اند.

این منبع گفته است که اجساد ۴۰ تن را مشاهده کرده است.

پیش از این مسئولیت حملات بر مساجد، مدارس، مکان‌های ورزشی، بیمارستان و دیگر جا‌های را که مربوط به شیعیان می‌شدند، گروه تکفیری داعش برعهده می‌گرفتند.

پس از تسلط گروه طالبان بر تمام افغانستان این نخستین حمله انتحاری خونین در مسجد شیعیان است.

پیش از این نیز داعش مسئولیت حمله به فرودگاه کابل را که به کشته شدن ۱۷۰ تن انجامید، پذیرفت.

نظر شما