شناسهٔ خبر: 50048650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان؛

عاملان جنایت قندوز باید شناسایی و محاکمه و مجازات شوند

شورای علمای شیعه افغانستان بر شناسایی، محاکمه و مجازات عاملان جنایت در مسجد سید آباد قندوز تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از کابل؛ شورای علمای شیعه افغانستان بر شناسایی، محاکمه و مجازات عاملان جنایت در مسجد سید آباد قندوز تاکید کرد.
شورای علمای شیعه افغانستان امروز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید و نثار نفرین ابدی بر عاملان ددمنش وسنگدل این فاجعه بزرگ برای شهدای حادثه، علو مقام و برای مجروحان شفای عاجل و کامل از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.
طبیعی است هر جریانی بر کشور و جغرافیای افغانستان حاکمیت داشته باشد نخستین و ساده‌ترین توقع ساکنان آن سرزمین تامین امنیت جانی آنهاست و بر این اساس با توجه به حمله خونین و هولناک تروریستی و نیز انفجار در مسجد عیدگاه کابل از نهاد‌های امنیتی می‌خواهد امنیت مردم را تامین کنند و همان طور که وعده داده‌اند عاملین جنایت را هرچه سریع‌تر شناسایی و به شکل عادلانه محاکمه و مجازات کنند.
شورای علمای شیعه افزود بار دیگر تاکید می‌کنیم عاملان حیوان صفت این نوع جنایات ربطی به هیچ یک از مذاهب اسلامی ندارد و لذا نمی‌تواند به اخوت اسلامی و وحدت ملی ما را صدمه بزند.
شورای علمای شیعه افغانستان همچنین حمله تروریستی داعش در قندوز را کشتار هدفمند یک قوم و یک مذهب خاص و نوعی نسل کشی دانسته است.
دفتر آیت الله فیاض مرجع تقلید شیعیان افغانستان نیز امروز در پیامی ضمن ابراز تاسف از شهادت شیعیان نمازگزار در مسجد سید آباد قندوز اعلام کرد: دشمنان مردم افغانستان قصد ایجاد تفرقه مذهبی در افغانستان دارند.
وی از همه مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی خواست هوشیاری خود را حفظ کنند و به اخوت و برادری و خنثی کردن نقشه‌های دشمن اهتمام داشته باشند.
همچنین محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه دولت سابق افغانستان هم در پیامی ضمن محکومیت حمله تروریستی قندوز، این حمله را پایمال کردن همه ارزش‌ها و موازین انسانی و اسلامی دانست و از وقوع آن به شدت ابراز نگرانی کرد.

نظر شما