شناسهٔ خبر: 50016691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود رئیس جمهور به استان بوشهر

رئیس جمهور در ششمین سفر استانی، لحظاتی پیش وارد استان بوشهر شد.

صاحب‌خبر -

ورود رئیس جمهور به استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین المللی بوشهر وارد این استان شد.

بازدید از برخی طرح‌های عمرانی، دیدار با اقشار مختلف مردم، نشست با نخبگان استان، شرکت در شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان بوشهر است.

وزرای نفت، کشور، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، نیرو، اقتصاد و دارایی، صنعت معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر دکتر رئیسی را همراهی می‌کنند.

<div id="video-display-embed-code_7081917"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3241336/7081917?width=600&height=400"></script></div>
گزارش حسین دهقان از ورود رئیس جمهور به استان در فرودگاه بوشهر
 
<div id="video-display-embed-code_7081972"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3241336/7081972?width=600&height=400"></script></div>

مصاحبه رئیس جمهور در فرودگاه بوشهر

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه بوشهر گفت: مشکلات استان با تکیه بر ظرفیتهای عظیم این استان برطرف می شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: توفیقی است برای من و همکارانم که در استان بوشهر باشیم و پیشاپیش از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی به علت شرایط کرونایی وجود ندارد از مردم عذر خواهی می کنم. امید است در آینده نزدیک بتوانم در جمع مردم در شهرستانها نظرات مردم را بشنوم و به بررسی مسائل بپردازم.

رئیس جمهور ضمن عرض ادب و احترام به خانواده معظم شهدا و ایثارگران گفت: مسائل و مشکلات از قبل توسط کارشناسان  بررسی شده،  گزارش ها مناطق مختلف استان دریافت شده است. استان بوشهر قطب کشاورزی، شیلات، نخیلات و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و قرار گرفتن در  کنار خلیج فارس ظرفیتهای فراوانی است که با این ظرفیت ها سخن گفتن از بیکاری و مشکلات اجتماعی در این استان غیرقابل تحمل است.

دکتر رئیسی افزود: امید است گامهایی در فعال شدن اقتصاد دریا و کشاورزی و شیلات و نخیلات برداشته شود. گامهایی تا کنون برداشته شده اما نسبت به رفع مشکلات استان در صنایع نفت و گاز باید گامهای موثرتری برداشته شود.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: مشکل آب،  برق و جاده ها ی مواصلاتی و به ویژه اتصال به راه آهن باید بررسی و مشکلات برطرف شود .

آقای رئیسی اظهار امیدواری کرد این سفر موجب افزایش رضایت و امیدواری مردم استان شود.

 
<div id="video-display-embed-code_7081924"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3241336/7081924?width=600&height=400"></script></div>
ورود رئیس جمهور به استان بوشهر

بازدید رئیس جمهور از شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در بوشهر

.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز از شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در بوشهر بازدید کرد.

رئیس جمهور در صدار از شناور افراماکس دو بازدید کرد.

دکتر رئیسی در بازدید از شناور افراماکس با ستایش توان داخلی در ساخت این شناور گفت: ساخت این شناور غول پیکر ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور  نمایش تکه ای از توان داخلی است که هم می تواند توسعه صنعتی کشور را حاصل کند و هم با صادرات این صنعت بر درآمدهای ارزی کشور بیافزاید. دولت سیزدهم برای  فعال سازی ظرفیت های صدرا برنامه ریزی می کند تا با بهره مندی از توان نیروی انسانی اشتغالزایی برای استان بوشهر هم ایجاد کند. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا از شرکت‌های وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیش از 40 سال سابقه، کارگاه سازندگی ایران اسلامی در سال جهش تولید است.

این شرکت علاوه بر اینکه نیاز داخل کشور و بخش‌های مختلف صنعت را تامین می‌کند سفارش‌های خارج از کشور را هم پاسخگو است.

یکی از ویژگی‌های شرکت صدرا که توانست اعتماد مصرف کننده خارج از کشور را جلب کند این است که ساخت دو کشتی افراماکس یک و دو را در سابقه و رزومه خود دارد.

شرکت صدرا از دهه ۷۰ وارد فاز فراساحل و تامین نیازمندی کشور و انواع سکو‌های گازی و نفتی شده است و در سال‌های گذشته توانست همزمان ۱۰ سکوی پارس جنوبی را با بالاترین کیفیت بسازد و به ارزش ۲ و نیم میلیارد دلار کار را تحویل کارفرما بدهد.

تاکنون در شرکت صدرا 2 کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس با ارزآوری 120 میلیون یورو ساخته شده است.

 ساخت کشتی نفتکش غول پیکر افراماکس یک حدود 2 سال به طول انجامیده است و اشتغال‌زایی آن حدود 500 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم است.

 امی مراحل طراحی، ساخت و تأمین تجهیزات توسط متخصصان داخلی انجام شده است. ساخت این کشتی در راستای اقتصاد

  .مقاومتی و جهش تولید با استفاده از توان سازندگان داخلی انجام شده است.

ورود رئیس جمهور به استان بوشهر

بازدید رئیس جمهور از مرکز ساخت شناوری شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه در بوشهر

رئیس جمهور از مرکز ساخت شناوری شهید محلاتی نیروی دریایی سپاه بازدید کرد و طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را .بررسی کرد

   دکتر رئیسی در بازدید از این مرکز تکیه بر توان داخلی و توسعه زیرساخت ها و شناورها را عامل اقتدار دریایی ایران در حفاظت و حراست از خلیج فارس عنوان کرد. 

 

گزارش حسین دهقان از بازدید رئیس جمهور از مرکز ساخت شناوری شهید محلاتی بوشهر 

<div id="video-display-embed-code_7082154"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3241336/7082154?width=600&height=400"></script></div>
 
بازدید رئیس جمهور از انبار اموال تملیکی متعلق به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی
دکتر رئیسی  در بازدید از این مرکز گفت: تلاش می کنیم با کمک قوه قضائیه و دولت وضعیت اموال موجود در انبار تملیکی را تا سه ماه آینده تعیین تکلیف کنیم.
 
 

نظر شما