شناسهٔ خبر: 50014785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفر رییس جمهور به بوشهر/ رفع موانع تولید از اولویت‌های دولت است/ محرومیت‌ها قابل تحمل نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهور در ششمین سفر خود به بوشهر سفر کرد و حمایت از تولید را ضروری دانست و گفت: گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: تولید نیاز ضروری کشور است و باید به صورت ویژه از بخش‌های مختلف تولید حمایت شود.

وی گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف باید به صورت ویژه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت شود.

رئیس جمهور بر رفع مشکلات واحدهای راکد تأکید کرد و اظهار داشت: رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های دولت است.

رئیسی در این بازدید، وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را بررسی کرد.

در این بازدید مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گزارشی از فعالیت‌های شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی مستقر در این منطقه ویژه ارائه کرد.

 بازدید از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در این بازدید که از سوی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیس جمهور این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

محرومیت‌ها در استان بوشهر قابل تحمل نیست

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مردم ولایت‌مدار و مقاوم بوشهر سلام می‌کنم. توفیقی است که امروز در خدمت مردم بوشهر باشیم و پیشاپیش از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی وجود ندارد عذرخواهی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم در فرصت‌های آینده این امکان فراهم شود که در جمع مردم بوشهر و شهرستان‌های مختلف این استان حضور یابیم و از نزدیک هم نقطه نظرات مردم عزیز را بشنویم و هم به بررسی مسائل بپردازیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی از مشکلات استان بوشهر بیان کرد: بررسی‌هایی نسبت به استان بوشهر و مشکلات آن انجام شده است و گزارش‌هایی دریافت شده است.

وی تصریح کرد: خداوند به این استان ظرفیت‌های فراوانی را عطا کرده است. این استان قطب کشاورزی، قطب شیلات، نخیلات و از همه مهم‌تر قطب صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است و دارای ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی است.

رئیسی تاکید کرد: اینها ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با این ظرفیت‌ها سخن گفتن از بیکاری و داشتن آسیب‌های اجتماعی بسیار غیرقابل تحمل است.

وی ادامه داد: امیدواریم گام‌هایی در راستای فعال‌شدن اقتصاد دریا و اقتصاد کشاورزی، اقتصاد نخیلات و فعال کردن بخش شیلات برداشته شود.

رئیس جمهور افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر باید نسبت به فعالیت‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اقداماتی صورت گیرد.

وی گفت: مشکلات آب، مشکلات برق، توسعه راه‌های استان بوشهر و اتصال این استان به ریل و راه‌آهن باید در این سفر کلید بخورد تا بتواند به رفع مشکلات این استان بیانجامد.

رئیسی با بیان اینکه امیدواریم مردم استان بوشهر در این سفر امیدوارتر از قبل شوند اظهار داشت: امید داریم که با همراهی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر بتوانیم گام‌های ماندگاری برداریم.

رئیس جمهور پای درد و دل کشاورزان تنگستان نشست

رئیس جمهور پای درد و دل کشاورزان تنگستان نشست رئیس جمهور پای درد و دل کشاورزان تنگستان نشست رئیس جمهور در جمع برخی از کشاورزان منطقه تنگستان گفت: بخش کشاورزی یکی از اولویت های اصلی توسعه بوشهر است و توسعه این بخش و نخیلات در کنار توجه به توسعه شیلات مورد تاکید دولت سیزدهم قرار دارد.

رئیسی عنوان کرد: توسعه کسب و کارهای مرتبط با دریا و کشاورزی از مهمترین اولویت های دولت است.

آبرسانی به منطقه تنگستان و آبیاری نخلستان های اهرم از مشکلاتی بود که در دیدار با رئیس جمهوری از سوی کشاورزان مطرح شد.

احداث سد برای آبیاری نخلستان های تنگستان از دیگر درخواست های کشاورزان این منطقه بود.

دست های پشت پرده مافیای قاچاق شناسایی شود

رئیس جمهوری :دست های پشت پرده مافیای قاچاق شناسایی شود رئیس جمهوری :دست های پشت پرده مافیای قاچاق شناسایی شود رئیس جمهوری گفت: نیروهای اطلاعاتی باید عناصری که قاچاق سازمان یافته می کنند و دست‌های پشت پرده در این خصوص را شناسایی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تاکید کرد.

وی بیان کرد: یک سری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم.

رئیسی اضافه کرد: از همکاران می خواهم به خصوص در بخش‌های اطلاعاتی این مساله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک نفر در قالب شناور و یا کوله بر مساله اصلی ما نیست گفت: مساله ما بحث قاچاق سازمان یافته است یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جمهوری از مرجع قضایی خواست این پرونده ها خیلی سریع تعیین تکلیف شود.

رئیسی یادآورشد: گذشت زمان برای اموال هم برای دولت و هم برای صاحب کالا (اگر قرار است مسترد شود) به طور حتم خسارت است.

وی ادامه داد: وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.

رئیسی گفت: در یک ضرب العجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد.

 دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکت ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.

رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.

آقای رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

دستور رییس جمهور برای تعیین تکلیف اموال تملیکی تا سه ماه آینده

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در این انبارها مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.

دولت به زودی بودجه تکمیل سد خائیز را اختصاص می‌دهد 

رئیس جمهور در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو نشست.

جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

رئیس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست

رئیس جمهور اتصال به خطوط راه آهن را از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر دانست و گفت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی در بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

رئیس جمهور گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.

در بازدید رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.

مرزداران کشور همواره در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه «رئیسعلی دلواری» در مقاومت و ایستادگی مقابل متجاوزان بیگانه همچنان ادامه دارد، گفت: شهدای عالیقدری که مردم این خطه تقدیم انقلاب اسلامی کردند، نشان ‌دهنده آن است که مقاومت، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی همیشه در وجود ایرانیان بوده و خواهد بود.

دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.

رئیس جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است.

رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.

رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی‌ در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در منزل رئیسعلی دلواری اقامه کرد و پس از آن با شماری از خانواده‌های معظم شهیدان استان دیدار و گفتگو کرد.

 ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس جمهور پس از بازدید از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

وی افزود:رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر،گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر در نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.

تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که ما از این سازمان انتظار داریم.

 

ادامه دارد…

نظر شما