شناسهٔ خبر: 50010018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دیدارهای وزیر خارجه ایران در بیروت

ایران آماده حمایت همه جانبه از لبنان است

وزیر امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه مسکو را به مقصد بیروت ترک کرد و وارد لبنان شد. هیاتی از حزب الله و به نمایندگی از سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت لبنان، هیأتی از جنبش امل، شماری از علما و سیاستمداران لبنانی به همراه محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت به استقبال از حسین امیرعبداللهیان در فرودگاه بیروت حضور داشتند.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه بیروت گفت که تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.
امیرعبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از وورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته‌‌اند، فائق آمده‌اند.
وی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را صمیمانه به مردم این کشور تبریک گفت.

دیدار با رئیس‌جمهور لبنان

وزیر امور خارجه در دیدار میشل عون رییس جمهوری لبنان ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از این کشور، آمادگی دولت برای ارایه حمایت همه جانبه به لبنان را اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیش از ظهر پنجشنبه در آغاز دیدارهای خود با مقامات لبنان، با میشل عون رییس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون موضوعات روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.
در این ملاقات که در کاخ ریاست جمهوری لبنان برگزار شد، وزیر امور خارجه ایران تشکیل دولت جدید در لبنان را تبریک گفت و ضمن تاکید بر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران از لبنان، آمادگی دولت را برای ارایه حمایت همه جانبه به لبنان اعلام کرد.
امیرعبداللهیان به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در پروژه‌های توسعه‌ای لبنان حضور قوی داشته و به ویژه در پروژه‌های نیروگاهی این کشور شرکت‌های ایرانی در تراز بالای جهانی را در لبنان فعال کند.
رییس جمهوری لبنان هم در این دیدار اظهار داشت: در لبنان چه مردم و چه مسوولین، ایران را دوست خود می‌دانند و ما همواره حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران را در کنار خود احساس می‌کنیم.
میشل عون گفت‌وگوهای میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را مهم خواند و ارتباطات نیک میان جمهوری اسلامی ایران را مایه خشنودی لبنان و عامل آرامش منطقه دانست.

دیدار با نخست‌وزیر لبنان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر لبنان تاکید کرد که ایران اسلامی کنار ملت لبنان ایستاده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی رتبه لبنان صبح پنجشنبه با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین المللی تبادل نظر کرد.
در این دیدار امیر عبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان تحت ریاست آقای نجیب میقاتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده است و آمادگی دارد به این کشور کمک کند
وزیر امور خارجه کشورمان زمینه‌های همکاری دو کشور در زمینه انرژی برق نفت و گاز را تشریح و آمادگی کشورمان را برای کمک به حل مشکل کمبود برق در لبنان و همچنین تامین نفت و گاز مورد نیاز این کشور در چارچوب حقوق بین المللی را مورد اشاره قرار داد.
نخست وزیر لبنان ضمن ابراز قدردانی از اراده نیک جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورش، ایران را قدرت بزرگ اقتصادی و فعال توصیف و تاکید کرد ایران در زمینه‌های اقتصادی از قدرت برخوردار است. وی همکاری کشورهای منطقه و ایران را برای کل منطقه مفید ارزیابی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این دیدار، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با گسترش مناسبات دوستانه با کشورهای منطقه و نحوه بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و تحولات افغانستان را تشریح کرد.

رایزنی با وزیر امور خارجه لبنان

وزیران امور خارجه ایران و لبنان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
حسین امیرعبداللهیان ظهر پنجشنبه به وقت لبنان با حضور در وزارت امور خارجه این کشور با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و رایزنی کرد.

دیدار با رئیس مجلس لبنان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رییس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به منظور گفت و گو با مقامات لبنانی در بیروت به سر می‌برد، با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان این کشور ملاقات و موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد تبادل و گفتگو قرار داد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان، نقش سازنده مجلس نمایندگان و ریاست آن در تشکیل دولت جدید و گام برداشتن در جهت تحکیم وحدت ملی را مورد ستایش قرار داد و بار دیگر درگذشت همسر امام موسی صدر را تسلیت گفت.
امیرعبداللهیان تقویت دوستان جمهوری اسلامی ایران را یکی از محورهای اصلی سیاست‌های دولت جدید ایران خواند و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده فراهم آوردن زمینه گسترش همکاری‌های دو کشور و تشویق فعالان اقتصادی ایران برای حضور در لبنان است.
وی تاکید کرد: وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با اجرای پروژه‌های مختلف در لبنان مشکل کمبود برق این کشور را برطرف کند. همچنین شرکت‌های فنی و مهندسی ایران توانایی ارایه خدمات به بازار لبنان با کیفیتی در سطح بالای جهانی و با قیمت پایین‌تر را دارند.
نبیه بری رییس مجلس لبنان هم در این دیدار ضمن تشکر از پیام‌های تبریک مقامات ایرانی به مناسبت تشکیل دولت جدید در لبنان و ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه کشورمان، روابط خوب و همکاری کشورش با ایران و روابط خوب و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران و دریافت خدمات فنی و مهندسی از ایران در زمینه‌های مختلف را یک ضرورت برای توسعه لبنان توصیف نمود.
وی افزود: ما معتقدیم که دوست را باید در زمان سختی‌ها شناخت و ایران کشوری بوده است که در زمان‌های دشوار در کنار لبنان بوده و به تحکیم و ارتقا جایگاه آن در منطقه مساعدت کرده است.

دیدار با زیاد نخاله و رهبران جهاد اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در لبنان، با زیاد نخاله و جمعی از رهبران حرکت جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در لبنان با زیاد نخاله و جمعی از رهبران حرکت جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با مسئول روابط خارجی حماس

وزیر امور خارجه مسئول روابط خارجی جنبش حماس دیدار و گفت‌و گو کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر پنجشنبه در بیروت با «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با خانواده امام موسی صدر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با خانواده امام موسی صدر، درگذشت همسر وی را تسلیت گفت.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور تسلیت به مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر و شیخ عبدالامیر قبلان رییس سابق مجلس اعلای شیعه لبنان، در محل این مجلس در بیروت حضور و با مسئولین مجلس اعلای شیعه لبنان و خانواده امام موسی صدر دیدار و گفتگو کرد. / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما