شناسهٔ خبر: 50001046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در بدو ورود به فرودگاه بیروت:

امیرعبداللهیان با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس لبنان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به فرودگاه بیروت گفت که تهران هرگز از کمک به بیروت در صورت درخواست، دریغ نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

عبداللهیان در کنفرانس مطبوعاتی پس از وورد به فرودگاه بیروت گفت: جمهوری اسلامی کاملا اطمینان دارد که لبنان قادر خواهد بود بر تمام سختی‌هایی که با آن روبروست، فائق آید، همانگونه که مردم دوست و برادر لبنان بر تمام مراحل سختی که پشت سر گذاشته اند، فائق آمده‌اند.

وی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان را صمیمانه به مردم این کشور تبریک گفت.
درهمین حال ایوب حمید عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی به نمایندگی از جنبش امل و نبیه بری رییس مجلس لبنان ورود وزیر امورخارجه ایران به کشورشان را به ویژه در این مرحله حساس که منطقه در آن به سر می‌برد، خوش آمد گفتند.
حمید علی دیگر نماینده مجلس لبنان نیز به نقش توسعه‌ای که ایران در لبنان پس از جنگ 33 روزه در سال 2006 بازی کرد، اشاره کرد و گفت که جمهوری اسلامی در تمام پیروزی‌های لبنان روبروی دشمن صهیونیستی سهیم است.

براساس گزارش المنار، عبداللهیان قرار است، امروز پنجشنبه با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان، «نبیه بری» رییس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست وزیر و «عبدالله بو حبیب» وزیر امور خارجه جدید لبنان دیدار کند.
علاوه بر این، المنار گزارش داد که وزیر امورخارجه ایران همچنین قرار است با نمایندگان جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی در سفارت ایران در بیروت دیدار کند.
هیاتی از حزب الله و به نمایندگی از سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت لبنان، هیأتی از جنبش امل، شماری از علما و سیاستمداران لبنانی به همراه محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در بیروت به استقبال از عبداللهیان در فرودگاه بیروت حضور داشتند.
سفر عبداللهیان به بیروت، پس از سفر روز سه‌شنبه وی به روسیه و دیدار با مقامات روسی صورت می‌گیرد.
وی شامگاه چهارشنبه مسکو را به مقصد بیروت ترک کرده بود.

امیر عبداللهیان در لبنان با چه کسانی ملاقات و رایزنی می‌کند ؟
امیر عبداللهیان در لبنان با چه کسانی ملاقات و رایزنی  می‌کند ؟
وزیرامور خارجه کشورمان در جریان سفر به لبنان ، طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است با رییس جمهور ، رییس مجلس ، نخست وزیر و همتای لبنانی خود به صورت جداگانه دیدار و رایزنی کند .

 حسین امیرعبداللهیان امور خارجه کشورمان  که بامداد روز پنجشنبه وارد بیروت شد، قرار است در سفر دو روزه خود به لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان ،نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه این کشور عربی دیدار و رایزنی کند.

امیرعبداللهیان همچنین در این سفر  با  تعدادی از گروه‌های فلسطینی حاضر در لبنان نیز  دیدار و رایزنی خواهد کرد.

برگزاری صبحانه کاری با اصحاب فرهنگ و رسانه لبنان و مراکز پژوهشی  این کشور و ملاقات با سران احزاب اسلامی و ملی لبنان از دیگر برنامه‌های وزیر خارجه در سفر به بیروت است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با میشل عون رییس جمهوری لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به لبنان سفر کرده است، ظهر امروز با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نخستین سفر خود به بیروت به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن اعلام حمایت قوی جمهوری اسلامی از لبنان، از آمادگی تهران برای حمایت همه جانبه از لبنان بویژه در شرایط اقتصادی دشوار کنونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان NNA، امیرعبداللهیان در دیدار با میشل عون رییس جمهوری لبنان که در کاخ ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان، سلام گرم آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران را به همتای لبنانی وی ابلاغ کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی، فضای گفت و گوهای میان تهران با برخی دولت های خارجی و عربی و نیز روند مذاکرات برجامی را برای رییس جمهوری لبنان تشریح کرد.

 وی همچنین امروز با رییس مجلس لبنان دیدار و رایزنی کرد.

دیدار امیر عبداللهیان با نجیب میقانی

وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر لبنان دیدار و رایزنی کرد .

حسین امیر عبداللهیان،ظهر روز  پنچ شنبه در ادامه دیدارهای خود با مقامات لبنان با حضور در کاخ نخست وزیری لبنان با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.

  این دیپلمات عالی رتبه ایرانی در جریان دیدارهای خود با مقامات لبنان پیش از این با میشل عون رییس جمهور لبنان و  نبیه بری رییس مجلس لبنان نیز دیدار و رایزنی کرده بود .

امیرعبداللهیان در دیدار با رییس مجلس لبنان مرح کرد

آمادگی کامل ایران کمک برای عبور لبنان از شرایط کنونی

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به لبنان، با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و رایزنی کرد.

 حسین امیر عبداللهیان ظهر روز پنج شنبه پس از دیدار با« نبیه بری »رئیس مجلس لبنان  در جمع  خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور ایران و لبنان  گفت:  در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردیم .


وی با بیان اینکه در این دیدار   از مقاومت لبنان  در برابر رژیم صهیونیستی نیز تشکر  و قدردانی کردیم ،تاکید کرد :   ایران با قدرت در کنار لبنان در تمام بحران ها خواهد ایستاد.

وی  همچنین با بیان اینکه مشکلات منطقه باید با همکاری کشورهای منطقه حل و فصل شود و در این ارتباط باید کشورهای منطقه با یکدیگر رایزنی و گفتگو کنند ،افزود : در این دیدار تداوم گفتگوهای ایران و سعودی را مثبت ارزیابی کردیم .

 امیرعبداللهیان افزود : معتقدیم نیروهای خارجی و بیگانه عامل اصلی مشکلات و تنش‌ها در منطقه  ما هستند .

وزیر خارجه کشورمان همچنین با بیان اینکه در این دیدار در مورد آخرین تحولات افغانستان رایزنی و گفتگو کردیم، ادامه داد:  یک بار دیگر تاکید می کنم که ایران آمادگی دارد که برای عبور  لبنان از شرایط کنونی همه گونه مساعدتی را به عمل آورد.

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و لبنان در بیروت

ظهر امروز وزیران امور خارجه ایران و لبنان با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند .

حسین امیر عبداللهیان ،ظهر امروز به وقت لبنان با حضور در وزارت امور خارجه لبنان  با« عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی خود دیدار و رایزنی کرد .

قرار است وزیران امور خارجه دوکشور بعد از گفت وگو با یکدیگر  ، در یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک در جمع خبرنگاران حضور پیدا کنند .

امیر عبداللهیان، امروز همچنین با رییس جمهور ، رییس مجلس و نخست وزیر لبنان نیز دیدار و رایزنی کرده بود ./ایسنا

نظر شما