شناسهٔ خبر: 50009560 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیرعبداللهیان در دیدار با میقاتی: همچون همیشه در کنار مردم لبنان ایستاده‌ایم

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر لبنان ضمن تبریک تشکیل دولت جدید به ریاست نجیب میقاتی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده و آمادگی دارد به این کشور کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش در بیروت پایتخت لبنان حضور دارد، در ادامه دیدارهای خود با مقامات عالی‌رتبه لبنان صبح امروز (پنجشنبه) با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و موضوعات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

* همچون همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده‌ایم

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن تبریک به مناسبت تشکیل دولت جدید لبنان تحت ریاست نجیب میقاتی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در هر عرصه‌ای در کنار مردم لبنان ایستاده است و آمادگی دارد به این کشور کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان زمینه‌های همکاری دو کشور در زمینه انرژی برق نفت و گاز را تشریح و آمادگی کشورمان را برای کمک به حل مشکل کمبود برق در لبنان و همچنین تامین نفت و گاز مورد نیاز این کشور در چارچوب حقوق بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد. 

نخست وزیر لبنان ضمن ابراز قدردانی از اراده نیک جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با کشورش، ایران را قدرت بزرگ اقتصادی و فعال توصیف و تاکید کرد: ایران در زمینه‌های اقتصادی از قدرتمندی برخوردار است.

وی همکاری کشورهای منطقه و ایران را برای کل منطقه مفید ارزیابی کرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی از این دیدار، سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با گسترش مناسبات دوستانه با کشورهای منطقه و نحوه بازگشت به مذاکرات هسته‌ای و تحولات افغانستان را تشریح کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان شب گذشته در رأس هیأتی وارد لبنان شد و در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک تشکیل دولت جدید در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم این کشور گفت:‌ من به همراه همکارانم در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما برای شکستن تحریم‌های لبنان با تمام توان در کنار مردم لبنان خواهیم ماند. اطمینان داریم که مردم لبنان همانند گذشته از این مرحله سخت نیز با پیروزی عبور خواهند کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۳۱ شهریور ماه در پیامی به همتای لبنانی تشکیل دولت لبنان را گام مهمی برای عبور از مشکلات و تحقق آمال و آرزوهای ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ایران همواره در کنار ملت و دولت این کشور خواهد بود.

وزیر خارجه ایران در سفر به لبنان با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه لبنان هم دیدار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما