شناسهٔ خبر: 50008670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پلتفرم‌های ایرانی قابلیت منطقه‌ای شدن دارند

وزیر ارتباطات کشورمان با تشریح دستاورد‌های ایران در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجلاس حمل و نقل و ارتباطات کشور‌های درحال توسعه گفت: پلتفرم‌های ایرانی قابلیت منطقه‌ای شدن دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 آخرین تحولات فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات اجلاس حمل و نقل و ارتباطات کشور‌های در حال توسعه با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان و وزرای ارتباطات، زیرساخت و حمل و نقل ۱۲ کشور در حال توسعه و نمایندگان ۵۵ کشور، در استانبول ترکیه بررسی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به عنوان یکی از سخنرانان اصلی صحن علنی این نشست، با تشریح پیشرفت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارتباطات و فناوری‌های اطلاعاتی، بر لزوم بهره گیری حداکثری از فناوری اطلاعات برای بهبود کیفیت بشر و نیز لزوم برنامه ریزی برای توسعه پلتفرم‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

زارع پور گفت: پلتفرم‌های خدمات رسان ایرانی مثل تاکسی‌های اینترنت و خرید و فروش آنلاین قابلیت منطقه‌ای شدن دارند.
<div id="video-display-embed-code_430578" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/827675/430578?width=400&height=300"></script></div>

عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر زیرساخت ترکیه هم در این نشست، آمادگی کشورش را برای پذیرش هرگونه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه منطقه‌ای با موضوع توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی اعلام کرد.

دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور‌های در حال توسعه تا روز جمعه در استانبول ادامه دارد و دیدار و گفتگوی دوجانبه با وزیر ارتباطات ترکیه و سایر کشورها، از برنامه‌های دیگر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه این نشست خواهد بود.

نظر شما