شناسهٔ خبر: 49964752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان نروژ

کسب دو نشان نقره کشتی گیران مازندرانی در نروژ

محمد نخودی و امیر محمد یزدانی در رقابت‌های جهانی نروژ به دو نشان برنز دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ دو کشتی گیر مازندرانی در رقابت‌های جهانی نروژ به دو نشان برنز دست یافتند.
محمد نخودی در فینال وزن ۷۹ کیلوگرم مقابل جردن باروز، قهرمان المپیک و جهان از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. در وزن ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۴ آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ از سد نیکا کنتچادزه دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

<div id="video-display-embed-code_7070748"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3239191/7070748?width=400&height=300"></script></div>

همچنین امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی این وزن در مسابقات قهرمانی جهان نروژ با شکست ١۴ بر چهار (ضربه فنی) برابر زاگیر شاخیف از روسیه به مدال نقره دست یافت.در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱۳ بر ۳ مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ علیبک عثمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال در یک غافلگیری با نتیجه ۱۴ بر ۴ مغلوب با ژاگیر شاکیف قهرمان اروپا از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

<div id="video-display-embed-code_7070751"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3239191/7070751?width=400&height=300"></script></div>

پیش از این حسن یزدانی و امیرحسین زارع برای ایران به مقام قهرمانی رسیده بودند و سرلک نخستین مدال نقره کشتی ایران را به دست آورده بود.

نظر شما