شناسهٔ خبر: 49949580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وقوع سیلاب‌های شدید در نوار ساحلی جنوب کشور

تهران- ایرنا- کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار نسب به وقوع سیلاب‌های موقت، از بارندگی شدید در نوار ساحلی و جنوبی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

«فریبا گودرزی» روز دوشنبه به خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: از امروز تا روز پنجشنبه در نوار ساحلی خزر همچنین اردبیل و شمال آذربایجان غربی و شرقی بارش باران شدید و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.  

وی گفت: همچنین در استان‌های ساحلی خزر روند کاهشی دما، بین سه تا هفت درجه، پیش‌بینی شده است.

گودرزی افزود: دریای‌خزر امروز مواج و متلاطم است و شدت بارش‌ها امروز در غرب مازندران، نواحی غربی دریای خزر و بخشی از گیلان است که حتما هموطنان با توجه به هشدارها متوجه احتمال غرق شدن و خسارت به شناورهای صیادی و تفریحی باشند.   

وی گفت: بر این اساس افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل، ۲ تا ۲.۵ متر در نواحی فراساحلی همراه با بارش باران و وزش باد در نواحی غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران، برای سه‌شنبه (۱۳ مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران، چهارشنبه (۱۴ مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان، و پنج‌شنبه (۱۵ مهر) در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در ادامه فعالیت سامانه کم‌فشار حاره‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و دریای عمان، بارندگی شدید و وزش باد پیش‌بینی شده است.  فعالیت این سامانه سبب افزایش ارتفاع موج سه تا چهار متر، وزش باد شدید (افزایش سرعت باد تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه‌ای بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت)، بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق برای امروز خواهد شد.

وی گفت: همچنین فعالیت این سامانه برای فردا سبب افزایش ارتفاع موج ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۳ متر در فراساحل همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خیلی شدید در نواحی فراساحلی می‌شود. بر این اساس افزایش ارتفاع موج و بارش باران از بعدازظهر دوشنبه (۱۲ مهر) آغاز خواهد شد و تا پنج‌شنبه (۱۵ مهر) ادامه دارد.

رفیعی ادامه داد: تهران نیز امروز آسمان صاف، غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد را دارد. حداکثر و حداقل دما امروز در تهران به ۲۷ و ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد. هوای تهران هم در روزهای پایان هفته خنک‌تر خواهد شد

نظر شما