شناسهٔ خبر: 49937308 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسمان سیستان و بلوچستان قسمتی ابری تا تمام ابری؛

تداوم وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در سیستان و بلوچستان

امروز همچنان بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در مناطق دور از ساحل در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بنابر اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، امروز همچنان وزش باد شدید بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل تا ۵ متر و در مناطق ساحلی بین ۲ تا ۴ متر، بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در مناطق دور از ساحل در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

غرق شدن شناور‌های تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناور‌های مستقر در بنادر صیادی، از بین رفتن قفس‌های پرورش ماهی و تور‌های صیادی، احتمال بالا امدن سطح آب در مجاورت سواحل، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل پیش بینی می‌شود.

برای نواحی جنوبی استان ناپایداری جوی ناشی از چرخند حاره‌ای شاهین سبب بارش شدید باران، رگبارو رعدوبرق، وزش باد خیلی شدید خواهد شد بطوری که خیزش گردوخاک، وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی گسترده در معابر، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سست، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل برای نواحی جنوبی انتظار می‌رود.

در شمال استان تا دوشنبه وزش باد شدید و گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد‌های جاده ای، نفوذ غبار به سایر نقاط استان خواهیم داشت.

بر اساس آخرین خروجی مدل‌های پیش یابی چرخند حاره‌ای شاهین در جنوب سیستان و بلوچستان به سمت جنوب غرب تغییر مسیر داده بعدازظهر امروز در موقعیت ۲۴N و ۵۸E و امشب به سواحل عمان نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما