شناسهٔ خبر: 49935355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزادی؛ هدیه کشتی نجات به زندانیان جرایم غیر عمد سمنان

خبرگزاری صداوسیما

خیرین استان سمنان با مشارکت در پویش «کشتی نجات» ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان ، مهدی سعدی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان سمنان با اشاره به استقبال نیکوکاران از پویش «کشتی نجات» گفت : در این پویش که از ابتدای محرم  آغاز شد و تا اربعین حسینی ادامه داشت، با مشارکت خیران و پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها، ۱۲ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۲ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شدند.
سعدی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را حدود ۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، 6 میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال از محل کمک خیرین و منابع ستاد دیه به شاکیان این زندانیان پرداخت شده است.
به گفته وی ، در این پویش، با تلاش مددکاران ، شاکیان بیش از ۲۱ میلیارد ریال از بدهی این مددجویان را بخشیدند.
وی با اشاره به نوع جرائم این زندانیان گفت: هفت نفر از آن‌ها به دلیل جرائم مالی غیرعمد، چهار نفر مهریه و یک نفر نفقه وارد زندان شده بودند.
مهدی سعدی گفت : 2 نفر از افرادی که در پویش کشتی نجات آزاد شدند ، زندانیانی بودند که  پس از هفت و  ۱۰ سال  به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با بیان اینکه درخواست اعسار ۳۴ زندانی جرائم غیرعمد  نیز در دست بررسی است گفت:  کل بدهی زندانیان جرائم غیرعمد موجود در زندان‌های استان ۱۷ میلیارد تومان است که در صورت مشارکت مردم نیکوکار استان و تامین ۶ میلیارد می‌توان زمینه آزادی همه این زندانیان را که به دلیل ورشکستگی و یا مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا با شکایت طلبکاران خود به زندان افتاده اند، فراهم  خواهیم کرد.

اِعسار در حقوق قضایی به وضعیت شخصی گفته می‌شود که به دلیل دسترسی نداشتن به مال خود یا کافی نبودن دارایی، قدرت پرداخت دیون (بدهی‌ها) یا هزینه دادرسی خود را نداشته باشد. 

نظر شما