شناسهٔ خبر: 49924764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پویش «کشتی نجات» و آزادسازی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد استان سمنان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان گفت: ۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با مشارکت خیران و نیکوکاران در قالب پویش «کشتی نجات» آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدهادی نقیبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان ابراز داشت: راه‌اندازی پویش مردمی با عنوان کشتی نجات در فضای مجازی از ابتدای محرم کلید خورد و تا اربعین حسینی ادامه داشت.

او با اشاره به مشارکت مطلوب خیران در پویش کشتی نجات برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، افزود: خیران نوع دوست با کمک‌های خود زمینه بازگشت ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌ها را فراهم کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان  بیان کرد: با مشارکت خیران و پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها از مجموع ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده در استان سمنان، ۱۲ زندانی با کمک مالی بلاعوض و ۲ زندانی با انجام مشاوره و صلح و سازش از زندان‌های استان آزاد شدند.

نقیبی مجموع بدهی زندانیان آزاد شده را حدود ۵۴ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: برای بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده، ۶ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال از محل کمک خیران و از منابع ستاد دیه به شاکیان پرداخت شده است.

او یادآور شد: در جریان پویش کشتی نجات، بیش از ۲۱ میلیارد ریال از بدهی مددجویان، با تلاش و پیگیری معتمدین، مددجویان و روسای زندان‌های استان از سوی شاکیان بخشوده شده و در حدود ۱۸ میلیارد ریال نیز شامل اعسار شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سمنان تصریح کرد: سه نفر از زندانیان آزاد شده در زندان سمنان، ۶ نفر در زندان شاهرود، ۲ نفر در زندان گرمسار و یک نفر در زندان دامغان بود.

او بیان کرد: از مجموع ۱۴ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده در استان سمنان با کمک خیران در قالب پویش کشتی نجات، هفت نفر از آن‌ها به دلیل جرائم مالی غیرعمد، چهار نفر به دلیل مهریه و یک نفر به دلیل نفقه در زندان بودند.

انتهای پیام/ح

نظر شما