شناسهٔ خبر: 49932507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

اجازه تحرک به هیچ رژیم صهیونیستی در منطقه و مرزهای خود نخواهیم داد

امیر حاجیلو گفت: اجازه تحرک به هیچ گروه و کسی را در منطقه و مرزهای خود نخواهیم داد و ارتش و همه نیروهای مسلح با تمام قدرت در مرزهای خود حضوری فعال دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: رزمایش یک مرحله تکمیلی از آموزش هاست و ارتش مدام در حال آموزش های نظامی ست و نیروها باید در میدان نظامی مشابه با جنگ باشند و  آمادگی یگان ها و مدیریت فرماندهان و در این مرحله کیفیت و دقت را در مرحله اجرا قرار دادند.

وی با اشاره به عنوان رزمایش بنام فاتحان خیبر و مشارکت ارتش سلحشور در منطقه تاکید کرد: یک رکورد جدیدی در جابجایی نيروها ثبت شد و ١۵ یگان عمده در کمتر از ۴٨ ساعت در منطقه رزمایش مستقر شدند.

امیر حاجیلو با اشاره به دستیابی به همه اهداف رزمایش خاطرنشان کرد: برای همه همسایگان و دوستان مشخص نیست جمهوری اسلامی هیچ وقت مهاجم نبوده ولی با تمام قدرت از مرزها و آرمان های خود مراقبت نموده است.

وی با بیان اینکه حرکات آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی را رصد می کنیم، افزود: حضور گروهای داعشی، صهیونستی خط قرمز ماست و کشورهای همسایه می دانند که ایران کشوری استکبار ستیزی است و اگر کشوری نگاه نامحرمی و تعرضی به مرزهای ایران داشته باشد با جواب محکم و دندان شکنی روبرو خواهد شد و ایران از منافع خود به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد. 

امیر حاجیلو  تصریح کرد: اگر کسی و یا کشوری نگاه نامحرمی به مرزهای ما داشته باشد بشدت برخورد خواهد شد.

ارشد نظامی آجا در شمال غرب کشور با اشاره به برگزاری رزمایش بنام فاتحان خیبر و مشارکت ارتش سلحشور در منطقه بیان کرد:با این رزمایش یک رکورد جدیدی در جابجایی نیروها ثبت شد و در این رزمایش به همه اهداف نایل شدیم و هیچ سانحه ای در زمان برگزاری رزمایش رخ نداده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین نیروی مسلح و دیپلماسی وجود دارد، گفت: اجازه تغییر ژئوپولیتیکی در مرزهای هیچ کشوری را نخواهیم داد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب در خصوص واکسیناسیون نیروهای ارتشی گفت: واکسیناسیون نیروهای ارتش و خانواده هایشان کامل انجام شده است. 

امیر حاجیلو  در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف زمین پادگان ۶۴ ارومیه، خواستار رعایت حق و حقوق ارتش در زمین ها شد و افزود: بخشی از قدرالسهم ارتش به عنوان میراث فرهنگی و چند درصد هم از سهم ارتش کم شده بود که پیشنهاد دادیم اصلاح شود.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌غرب در خصوص احداث خانه های سازمانی گفت : در حال حاضر در حال ساخت ۴٢٠٠ واحد مسکونی در منطقه شمالغرب هستیم.

پایان پیام/566

نظر شما