شناسهٔ خبر: 49920779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص:

رزمایش فاتحان خیبر استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد

صاحب‌خبر -
فرمانده تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با بیان اینکه رزمایش فاتحان خیبر استراتژی منطقه را تغییر خواهد داد، گفت: یکی از توانمندی‌های این تیپ، سرعت عمل بالا، ورود به صحنه عملیات و اجرای مأموریت‌های محوله است.
سرهنگ علی دلاور روز شنبه در حاشیه رزمایش فاتحان خیبر در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: به لطف خداوند متعال و مدیریت سلسله مراتب فرماندهی نیروی زمینی محوری، همه اهداف از پیش تعیین شده توسط تکاوران تیپ ۲۵ نیروی مخصوص منهدم شد و یکی دیگر از مأموریت‌های مهم کارکنان ولایتمدار این یگان به‌صورت کامل و بدون کوچکترین خطا صورت پذیرفت.
وی افزود: در این رزمایش بزرگ مأموریت اسکورت و تأمین ادوات و تجهیزات شرکت‌کننده در رزمایش نیز بر عهده تکاوران تیپ۲۵ نیروی مخصوص بود که با روحیه بالا و سلحشوری کارکنان تمام مسئولیت‌های واگذاری بخوبی صورت پذیرفت.
سرهنگ دلاور با تأکید بر سخنان مسئولان لشکری و کشوری ایران اسلامی مبنی بر شیطنت برخی کشورهای همسایه و حضور رژیم غاصب صهیونیست و تروریست‌های داعش در منطقه، این گونه رفتارهای به دور از عرف سیاسی را محکوم دانست و اضافه کرد: رزمایش فاتحان خیبر یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروهای مسلح در منطقه بود و پیام آن صلح و دوستی برای دوستان و همسایگان ایران اسلامی است، اما این تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های فرزندان این خاک مقدس است که به‌طور قطع استراتژی کنونی منطقه را تغییر خواهد داد. وی ولایتمداری کارکنان نیروهای مسلح را نقطه قوت و مهمی دانست و گفت: رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر جامعه اسلامی و نوید افول استکبار از سوی ایشان، روحیه سلحشوری و مقاومت را برای تمام آزادگان دنیا در مقابل ظلم، پایدارتر از همیشه خواهد کرد.
کمتر از ۴۸ ساعت نیروها و تجهیزات منتقل شدند
همچنین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش، مدت زمان انتقال نیروها و تجهیزات به منطقه رزمایش فاتحان خیبر را کمتر از ۴۸ ساعت عنوان کرد که با موفقیت به انجام رسیده است.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیرسرتیپ «علی حاجیلو» گفت: رزمایش فاتحان خیبر با به کارگیری بخشی از توان یگان‌های عمده شمال‌غرب کشور از جمله یگان‌های مستقر در استان‌های قزوین، مرکزی، تهران، گروه پهپاد نزاجا و هوانیروز انجام شد. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش افزود: رزمایش‌ها، مرحله تکمیلی آموزش‌ها هستند و چون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال به روزرسانی ساختار و تجهیزات و توسعه دانش نظامی است، برای هماهنگی ساختار جدید، آموزش‌ها و نیروها، لازم است در رزمایش‌های مختلف کارایی این
به روزرسانی‌ها در میدان عمل تمرین شوند.
سرتیپ حاجیلو خاطرنشان کرد: ما طبق دستوراتی که از سلسله مراتب فرماندهی دریافت می‌کنیم در نقاط مختلفی که تشخیص داده شود رزمایش‌ها را اجرا می‌کنیم و برای رزمایش فاتحان خیبر نیز انتقال تجهیزات و نیروها به منطقه کمتر از ۴۸ ساعت انجام شد. رزمایش فاتحان خیبر نزاجا جمعه ۹ مهرماه با حضور تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی شمال غرب کشور و بین محور پلدشت - جلفا برگزار شد.


برچسب‌ها:

نظر شما