شناسهٔ خبر: 49919192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی تبدیل نشود

استاندار سمنان گفت: امروز نباید کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی و تعطیل کردن امور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در نشست تخصصی با فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با موضوع مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: فرمانداران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا در شهرستان‌های استان قرار دارند که از تلاش آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.‌

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار سمنان بیان کرد: کرونا، دشمن سلامتی است و ما همواره باید مراقب پاتک، نیرنگ و فریب دشمن باشیم و اگر به این مهم توجه نکنیم، درگیر موج جدید کرونا خواهیم شد.

هاشمی عنوان کرد: اعتقاد داریم بحث مبارزه با ویروس منحوس کرونا باید در کف میدان انجام‌ شده و در این مسیر از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده شود.

وی تصریح کرد: حفظ موفقیت‌های حاصل‌شده در بحث ایجاد روند کاهشی سیر ابتلا به بیماری کرونا در استان سمنان بسیار اهمیت دارد.

استاندار سمنان گفت: ما امروز همگی متولی سلامت مردم استان هستیم و باید با انسجام، همدلی و وفاق نسبت به حفظ وضعیت موجود تلاش کنیم.

هاشمی عنوان کرد: بحث مراقبت‌های بهداشتی در حوزه بازگشت زائران از مسیرهای استان امری است که باید ضمن میزبانی مطلوب، موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امری است که علی‌رغم واکسیناسیون عمومی باید موردتوجه همگان قرار داشته باشد.

استاندار سمنان افزود: حفظ وضع رنگ‌بندی آبی کرونایی در شهرستان میامی استمرار یابد و بازگشت شهرستان‌های دارای وضع رنگ‌بندی نارنجی و زرد به آبی باید با تلاش ویژه و مستمر در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی تأکید کرد: فضاسازی در شهرهای استان سمنان برای اقناع‌سازی مردم در بحث واکسیناسیون و همچنین آگاهی‌بخشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی گفت: حفظ سلامت آحاد مردم جامعه امری بسیار حایز اهمیت است و از اولویت‌های مهم دولت و مجموعه استان سمنان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در راستای آگاهی‌بخشی به مردم به دور از ایجاد تنش و نگرانی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توان از ظرفیت روحانیون و ائمه جماعات استفاده کرد.

هاشمی گفت: ما امروز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری جلسات به‌صورت وبینار و ویدیوکنفرانس باید به‌صورت میدانی، نیز نسبت به انجام امور در استان سمنان با انجام سفرها و بازدیدهای حضوری اقدام کرده و در صورت لزوم جلسات به‌صورت حضوری نیز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت و معیشت مردم و توجه به تحقق شعار سال از اولویت‌های فرمانداران استان سمنان باشد، بیان کرد: امروز نباید کرونا به بهانه‌ای برای دوری از اقدامات میدانی و تعطیل کردن امور تبدیل شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم به‌زودی شاهد ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا در ایران اسلامی و کل جهان باشیم.

روند کاهشی سیر ابتلا به کرونا در سمنان

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: در اسفندماه سال ۹۸، نخستین مورد کرونا در بیمارستان کوثر سمنان شناسایی و بستری شد و بلافاصله در همان زمان ستاد استانی مقابله با کرونا شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۹ کمیته در استان سمنان برای مدیریت مقابله با کرونا تشکیل شد، ادامه داد: امروز پنجاه و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست استاندار سمنان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: تاکنون بالغ‌بر ۳۳۰ مصوبه برای ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصویب شده است.

خجسته‌پور اضافه کرد: موضوعات مختلف در طول این مدت همه‌گیری ویروس کرونا، موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در پیک‌های سنگین همه‌گیری کرونا، با اقداماتی که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود انجام شد، بیشتر از ۶۰ درصد ظرفیت تخت‌های در نظر گرفته شده پر نشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: روند کاهشی سیر ابتلا به کرونا در این استان ادامه دارد و امیدواریم شهرستان‌های بیشتری در استان به رنگ‌بندی آبی کرونا تغییر وضعیت دهند.

خجسته‌پور گفت: هیچ‌گونه جدایی بین استانداری، فرمانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحث مقابله با کرونا در استان وجود نداشت؛ به‌منظور مقابله با کرونا از ظرفیت بخش خصوصی نیز به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در مراکز درمانی موجود، در طول این مدت هیچ‌گاه خدمات درمانی را کاهش ندادند و در طول این مدت حتی ظرفیت تخت‌ها و خدمات درمانی با افتتاح‌های متعدد افزایش یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی، سپاه پاسداران همراهی بسیار خوبی را با ستاد مدیریت مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داشت.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: لازم است تا از تلاش و زحمات ویژه فرمانداران در شهرستان‌های استان سمنان تقدیر و تشکر داشته باشم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما