شناسهٔ خبر: 49918297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز قرآن آستان قدس رضوی پویش ملی "ما با قرآن یک امتیم" را اجرا می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیرمرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در ایام دهه آخر ماه صفر با اجرای پویش ملی "ما با قرآن یک امتیم" در راستای شعار "همه خادم الرضاییم" به اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مسعود میریان درباره برنامه‌های ایام پایانی ماه صفر که امسال در قالب ﭘﻮﯾﺶ ﻣﻠﯽ «ﻣﺎ ﺑﺎ ﻗﺮآن ﯾﮏ اﻣﺘﯿﻢ» برگزار می‌شود اظهار داشت: برگزاری کرسی تلاوت ملی استان اصفهان از مزار مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی از جمله این برنامه‌هاست. در استان‌ها نیز برنامه‌های جمع خوانی سراج الله با محوریت سوره مبارکه انسان، در شب شهادت امام رضا(ع) در مساجد و اعتاب مقدسه سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی از اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان نیز در این ایام خبر داد و افزود: از جمله این برنامه‌ها ﻓﻀﺎآراﯾﯽ ﺧﺎﻧﻪ و ﻣﺤﻠﻪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ دﻫﻪ آﺧﺮﻣﺎه ﺻﻔﺮ ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﻗﺮآﻧﯽ، ﻧﻘﺎﺷﯽ  وﯾﮋه دﻫﻪ آﺧﺮﻣﺎه ﺻﻔﺮ با موضوع رواﯾﺎت و اﺣﺎدﯾﺚ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ اﺳﻼم(ص)، اﻣﺎم ﺣﺴﻦ ﻣﺠﺘﺒﯽ(ع) و اﻣﺎم رﺿﺎ(ع)، ﻗﺮاﺋﺖ ﺻﻠﻮات ﺧﺎﺻﻪ اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) و زﯾﺎرت ﻧﯿﺎﺑﺘﯽ ﻣﻬﺪاﻟﺮﺿﺎﯾﯽ ﻣﺸﻬﺪی از ﻃﺮف نونهالان سراسر ﮐﺸﻮر است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: طرح ﻧﻮﺟﻮاﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ ویژه مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) و نوجوانان سراسر کشور نیز با ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ پیامکی سیره اخلاقی و تربیتی امام‌ رضا(ع) از منظر قرآن کریم و ختم بزرگ قرآن کریم با عنوان عاﺷﻘﺎﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻗﺮآﻧﯽ وﯾﮋه ﺧﺎﻧﻮاده‌ها و اهدای ثواب آن به ساحت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن آستان قدس رضوی در این ایام به شمار می‌آید.

میریان افزود: برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، یکی از برنامه‌های قرآنی این ایام است که تا ۱۴ مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه و ساعت ۲۱ به مدت یک ساعت از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد. همچنین محفل قرآنی «ابناء‌الرضا» تا ۱۶ مهر ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به مدت یک ساعت و نیم در صحن قدس برپا می‌شود و همخوانی کلام‌الله مجید و اجرای گروه‌های تواشیح در صحن‌های مختلف حرم مطهر نیز از  دیگر برنامه‌های قرآنی این دهه است.

وی اضافه کرد: در دهه آخر صفر، با اجرای طرح "نذر تلاوت" نیز قاریانی را به هیاتهای مذهبی اعزام خواهیم کرد. برنامه انس با صحیفه سجادیه در ایوان مقصوره مسجدگوهرشاد از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۶:۱۵ وهمچنین برنامه "بازهم خدمت" با بیان معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط نوجوانان خوش بیان و دانش‌آموزان رتبه‌دار در این حوزه در صحن‌ها و ساعت‌های مختلف در حرم مطهر رضوی نیز برگزار می شود.

نظر شما