شناسهٔ خبر: 49893382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مخالفت رژیم بحرین با خواست مردم؛سرکوب تظاهرات ضد اسرائیلی

تهران - ایرنا- نیروهای رژیم بحرین امروز تظاهرات جدید مردم علیه سازش و عادی سازی روابط این رژیم با رژیم صهیونیستی را سرکوب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «رادیو نور» وابسته به حزب الله لبنان عصر جمعه در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای رژیم بحرین تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در جزیره «ستره» بحرین را سرکوب کردند.

این رادیو افزود این تظاهرات در محکومیت عادی سازی رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی و خیانت به مساله فلسطین و سفر روز پنجشنبه «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم به منامه برگزار شد.

تظاهرات مردم بحرین علیه سازش و عادی سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی از زمان امضای قرارداد سازش تاکنون ادامه دارد و افتتاح روز گذشته سفارت این رژیم در منامه، آغاز دور جدیدی از اعتراض‌ها و محکومیت‌های بحرینی‌ها را به همراه داشته است.

در همین راستا، مردم بحرین پنجشنبه شب نیز در اعتراض به سفر لاپید، با حمل پلاکارت‌هایی علیه‌ رژیم صهیونیستی و حکومت آل خلیفه تظاهرات کردند.

رسانه‌های مخالف بحرینی نوشتند که بحرینی‌ها پنجشنبه شب با سردادن شعارهایی چون "هیهات من الذله"، "از خاک بحرین بیرون بروید"، "مرگ بر اسرائیل" و "نه به سفارت صهیونیست‌ها در بحرین اسلامی" بار دیگر مخالفت قاطع خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

لاپید دیروز پنجشنبه برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه به بحرین سفر و با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور دیدار کرد.

لاپید تیرماه گذشته نیز با سفر به ابوظبی؛ به صورت رسمی، سفارت رژیم صهیونیستی در امارات را افتتاح کرده بود.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با اعتراض شدید گروه‌های فلسطینی روبرو شده است، در همین راستا، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به شدت سفر لاپید به بحرین را محکوم کرد و گفت که این سفر در یک کلمه که "خیانت" است، خلاصه می‌شود.

نظر شما