شناسهٔ خبر: 49883016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حماس:

استقبال بحرین از وزیر خارجه صهیونیستی، جنایتی علیه منافع جهان عرب است

«حازم قاسم» سخنگوی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) با صدور بیانیه‌ای از استقبال رژیم بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی جهت افتتاح سفارت این رژیم در منامه، به عنوان «جنایتی علیه منافع جهان عرب و ادامه دهنده اشتباه امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی مناسبات» نام برد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، حازم در این بیانیه افزود: افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در منامه با جنایت قتل یکی از زنان فلسطینی در دروازه مسجد الاقصی توسط ارتش اشغالگر قدس همزمان گردید. در واقع اقدام اخیر رژیم بحرین، رژیم صهیونیستی را به ادامه جنایاتش علیه ملت فلسطین و مقدسات امت مسلمان تشویق کرده است.

حازم ادامه داد: «حماس» از تمامی جریان‌های فعال در جهان اسلام می‌خواهد تا مخالفت خود را با روند عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و رژیم اشغالگر قدس اعلام نمایند، زیرا این امر تنها به سود رژیم صهیونیستی است.

سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین با موجی از خشم و نارضایتی در سطح مردمی مواجه شد و فعالان اجتماعی بحرین در شبکه‌های اجتماعی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرده و خواستار لغو تمامی توافقنامه‌های سازش با تل اویو شدند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای گشایش سفارت این رژیم در بحرین صبح پنجشنبه وارد منامه شد؛ این سفر نخستین دیدار رسمی یائیر لاپید از بحرین پس از عادی‌سازی روابط است.

روز گذشته دفتر یائیر لاپید در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی امضای قرار داد عادی‌سازی روابط برای نخستین بار از بحرین دیدار رسمی به عمل خواهد آورد.

لاپید بنا به دعوت «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین به منامه سفر کرده است. او طی دیدار خود، سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین را افتتاح می‌کند و بین تل‌آویو و منامه  یک سری قراردادهای جدید امضا خواهد شد.

در پانزده سپتامبر سال ۲۰۲۰، با برگزاری آیینی در کاخ سفید، قرار داد عادی‌سازی روابط فی‌مابین تل‌آویو با ابوظبی و منامه امضا شده بود.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دو هفته پیش در یک نشست مجازی به مناسبت سالگرد روند سازش رژیم اسرائیل با برخی کشورهای عربی، وعده داد که به این رژیم در این روند کمک خواهد کرد.

 او با حضور در نشست مجازی با مقامات امارات، مراکش و بحرین در توضیح اقدامات دولت «جو بایدن» مدعی شد: ما به تقویت روابط فزاینده اسرائیل با بحرین، مراکش، امارات متحده عربی و همچنین با سودان که «توافقنامه ابراهیم» (سازش) را امضا کرده و «کوزوو» که روابط خود را با اسرائیل در ابتدای سال جاری برقرار کرد، کمک خواهیم کرد.

سفر لاپید به منامه پس از آن صورت می‌گیرد که در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عبداللطیف الزیانی وزیر امور خارجه بحرین و «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدارها تاکید کرد: ما امیدوار به برقراری روابط مستحکم با بحرین و امارات در زمینه‌های مختلف هستیم. همچنین امید داریم که سایر کشورها در منطقه نیز به حلقه صلح بپیوندند.

انتهای پیام/

نظر شما