شناسهٔ خبر: 49889204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیازمندی‌های مناطق محروم متراکم شده/ برای گره‌گشایی به اینجا آمده‌ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی ۸ سال گذشته آنچه باید انجام می‌شد انجام نشد و مشکلات متراکم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مارگون، حجت‌ الله عبدالملکی با ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان به نیابت از رئیس جمهور گفت: به روستای ابسردان سفلی سری زدیم، محرومیت‌ها را دیدیم و مشکلات را لمس کردم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت زیلایی و بُعد طولانی این دهستان افزود: مشکلات زیاد است و برای ما به عنوان کارگزاران مردم باعث شرمندگی است.

وی در ادامه به سفرهای استانی دکتر رئیسی اشاره و با بیان اینکه این سفرها یک فرصت است، افزود: این سفرها فرصتی برای دولت در سطح مرکزی و مسئولان در سطح محلی است که بتوانند مشکلات را حل کنند و نقاطی که با کمترین هزینه می‌شود کار خوبی انجام داد را شناسایی کنیم.

عضو هیات دولت در نشست اداری مارگون ادامه داد: فلسفه حضور آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی همین گره‌گشایی است و از مناطق محروم‌تر شروع کردند تا بشود کارهایی با نتیجه ملموس انجام شود.

عبدالملکی بیان کرد: متاسفانه سفرهای استانی در زمانی در حال انجام است که دولت به لحاظ مالی به شدت در مضیقه است و باید اعتراف کنیم طی ۸ سال گذشته کاری که باید انجام می‌شد انجام نشد و نیازمندی‌ها به شدت متراکم شده است، اما دولت مصمم است هر طور شده منابع را تامین و قدم‌هایی در خور مردم مناطق محروم کشور  بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برای صحبت کردن به این استان نیامده‌ایم بلکه حاضر شدیم تا کار انجام دهیم، گفت: امشب در جلسه هیات دولت مطالب و نکات مارگون را مطرح می‌کنم در حوزه آموزش تلاش می‌کنیم مصوبه بگیریم که دانشگاه پیام‌نور فضای مناسبی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در ارتباط با مدارس کانکسی و کپری مصوبه‌ای خواهیم داشت شاید در گام اول همه موارد حل نشود اما حرکتی را آغاز خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قول ۱۰۰ درصدی می‌دهیم که یک مرکز فنی و حرفه‌ای ظرف ۸ ماه آینده ایجاد می‌شود  چرا که در مجموعه خودم است و این کار انجام خواهد شد اما شما هم باید کمک کنید در مهارت‌هایی که به نفع منطقه و اشتغال‌محور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مارگون در حوزه گیاهان دارویی، شیلات، کشاورزی و دامداری و مشاغل خُرد گفت: هر چقدر بتوانیم مشاغل خُرد را توسعه بدهیم اشتغال هم بالاتر خواهد بود.

عضو هیات دولت با اشاره به ضریب پایین اشتغال در پروژه‌های بزرگ صنعتی گفت: سرمایه‌گذارانی که بتوانید با روش تامین مالی مبتنی بر قرارداد فعالیت کنند را جذب کنید نامحدود تامین اعتبار با وزارت کار است.

وی در خصوص آبرسانی به روستاها و راه‌اندازی ادارات در شهرستان تازه تاسیس مارگون گفت: برای آبرسانی به روستاها صحبت می‌کنم و بر استقرار ادارات دولتی و غیر دولتی در این شهرستان حتما در جلسه امشب دولت مطرح و تاکید می‌کنم.

عبدالملکی در ارتباط با اشتغال با سرمایه خُرد افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای هر چقدر بتواند نیروهای بومی را مهارت و کسب و کارهای خُرد راه‌اندازی شود و نیازمند تسهیلات تا ۱۰ میلیون تومان باشد را حمایت و تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات به دست مسئولان محلی قابل حل است، گفت: در روستای آبسردان چند نفر درخواست مجوز برای راه‌اندازی طرح پرورش ماهی بودند و می‌گفتند چند سال است به دنبال مجوز هستیم که با چند نفر از مدیران کل استان که صحبت کردم حرف دندان‌گیری نداشتند البته مقداری هم پاسکاری می‌کردند که خواهش می‌کنم مسائل را اجازه ندهید به مرکز منتقل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل در استان قابل حل است اما نمی‌دانم چرا مدیران حل نمی‌کنند، افزود: جلسه بگیرید و این مشکلات را حل کنید، هر جایی هم نیاز به اختیارات بود از دولت برای شما اختیارات خاص می‌گیریم.

وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی  خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: همیشه منتظر نباشید که منابعی از مرکز بیاید خودتان مسائل را تا جایی که می‌توانید حل کنید  و از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که منِ وزیر می‌فرستم ناراحت نشوید درخواست کنید مقطعی یا ملی لغو می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴/س

نظر شما