شناسهٔ خبر: 49889076 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

طوفان در راه است؛ بارش باران و وزش شدید باد در سیستان و بلوچستان

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای در رابطه با نزدیک شدن چرخند حاره‌ای در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از صدور هشدار قرمز در رابطه با نزدیک شدن چرخند حاره‌ای در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این مخاطره از امروز شروع می شود و تا روز یکشنبه ۱۱ مهر ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی درباره نوع این مخاطره هشدار داد و گفت: بارش شدید باران، رگبار، رعدوبرق و وزش باد خیلی شدید از مخاطرات این سامانه است.

ضیائیان درباره منطقه اثر هم گفت: این سامانه شنبه ۱۰ مهر ماه جنوب سيستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، و روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه هم جنوب سيستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را در برمی گیرد.

کارشناس هواشناسی همچنین درباره اثر مخاطره هم گفت: این مخاطره وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید، آبگرفتگی گسترده در معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سست در پی خواهد داشت.

او در پایان گفت: توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و تردد و چرای دام در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری شود و بازگشایی دهانه پل‌ها و آب روها، استحکام بخشی به سازه‌های موقتی و ضعیف همچون گلخانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما