شناسهٔ خبر: 49884089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سجادی: توسعه، تقویت و تعمیق گروه‌های مردمی برای اجرای کارهای بزرگ در دستور کار است

وزیر ورزش و جوانان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت عملی جوانان در عرصه ورزش توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در سفر به استان کرمان و در جمع سمن‌های جوانان این استان گفت: خوشحال هستم که امروز توفیق داشتم به عنوان خادم و وزیر ورزش و جوانان، میهمان مردم و جوانان استان کرمان باشم.

وی اظهار داشت: از این به بعد در نظر داریم در این دولت مردمی و در سفر‌های استانی حتما با گروه‌های مردمی، سمن‌ها و فعالین اجتماعی دیدار داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: در ابتدای راه هستیم و باید مسائل و مشکلات را گوش دهیم و ظرفیت شنیدن و برنامه ریزی هم داشته باشیم. باید به مشکلات و خواسته‌ها پاسخ دهیم و خواهشم از سمن‌های جوانان این است که به مسائل با صعه صدر و واقع بینانه نگاه کنند.

وی با اشاره به سوابق اجرایی خود تصریح کرد: اتفاقاتی در اجرا می‌افتد که در هیچ کتاب مدیریتی نوشته نشده، اما این دلیل نمی‌شود که، چون کار سخت است باید بر زمین بماند.

دکتر سجادی خطاب به سمن‌های جوانان استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری همواره به مشارکت عملی مردم به ویژه شما جوانان تاکید داشتند و در بیانیه گام دوم حدود چهل بار از واژه جوان استفاده کردند. اعتقاد دارم گروه‌های مردمی به عنوان بدنه فعال مردم اصلی‌ترین تکیه گاه و پشتیبان وزارت ورزش و جوانان هستند و امیدوارم با کمک هم دیگر بتوانیم بهترین کار‌ها را رقم بزنیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم در این وزارت خانه برای کار‌های بزرگ و نشدنی حتما توسعه، تقویت و تعمیق گروه‌های مردمی در دستور کار باشد و سمن‌های جوانان در تمام امور اجتماعی و فرهنگی اقتصادی و حتی ورزشی این وزارت خانه مشارکت داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت حوزه جوانان، اظهار داشت: امیدوارم با همت و تلاش دو جانبه مانع از مغفول ماندن حوزه جوانان شویم و قول می‌دهم اگر به رسالتمان در حوزه جوانان عمل کنیم خود این بخش می‌تواند منجی ورزش هم باشد.

وی تصریح کرد: ۲۸ هزار مکان ورزشی و ۴ هزار مکان نیمه تمام ورزشی در کشور داریم که در خیلی از این مکان‌های نیمه تمام ورزشی به دنبال فرد صالحی هستیم که مشارکت کند و در این راه سمن‌ها می‌توانند خیرین و مشارکت کننده‌های خوبی به ما معرفی کنند و همفکری و همکاری برای یافتن راهکار‌های تکمیل و بهره برداری از این مکان‌ها داشته باشند.

دکتر سجادی با بیان این که برگزاری رویداد‌های بزرگ ورزش دنیا مثل المپیک و پارالمپیک، ۹۹ درصد توسط داوطلبین انجام می‌شود اظهار داشت: در ایران اینگونه نیست در حالی که بهترین گروه‌های داوطلب شما سمن‌ها هستید که می‌توانید به ما در برگزاری رویداد‌ها کمک کنید.

وی آگاهی بخشی را به عنوان بخش مهمی از کار سمن‌ها عنوان کرد و افزود: سمن‌ها می‌توانند در هر جا و در هر بخشی که مردم و جوانان نیاز به آگاهی و اطلاعات دارند وارد شوند و یک کار انقلابی و فرهنگی انجام دهند. حوزه‌هایی مثل پیدا کردن شغل، مشاوره تحصیلی و شخصی که جوانان مشکل دارند و می‌خواهند برای زندگی خود تصمیم بگیرند، سمن‌ها می‌توانند کمک بزرگی داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تقویت روحیه دفاع مقدسی در سمن‌های جوانان، اظهار داشت: در کاروان‌های ورزشی ما که مدیران و مسئولان آن‌ها بچه‌های جبهه و جنگ هستند و روحیه دفاع مقدسی دارند، بهترین نتیجه‌ها رقم می‌خورد و اگر این روحیه در سمن‌های ما هم تقویت شود کار‌های بزرگی رقم می‌خورد.

 

انتهای پیام/

نظر شما