شناسهٔ خبر: 49882938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ورزش: گروه‌های مردمی اصلی‌ترین تکیه‌گاه وزارت ورزش هستند/ ضرورت عضویت سمن‌ها در سامانه نهضت داوطلبان

وزیر ورزش و جوانان گفت: من اعتقاد دارم گروه‌های مردمی به‌عنوان اصلی‌ترین تکیه‌گاه و پشتیبان وزارت ورزش و جوانان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحمید سجادی امشب در جلسه با سمن‌های استان که با حضور  نمایندگان مجلس و استاندار کرمان و معاونین وزیر در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مقام رهبری همواره به مشارکت عملی مردم به‌ویژه جوانان اشاره داشتند و در بیانیه گام دوم حدود ۴۰ بار فقط از واژه جوان نام برده شده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: من اعتقاد دارم گروه‌های مردمی به‌عنوان اصلی‌ترین تکیه‌گاه و  پشتیبان وزارت ورزش و جوانان هستند و سعی می‌کنیم در این وزارتخانه، برای انجام کارهای بزرگ و نشدنی، توسعه و تقویت گروه‌های مردمی در دستور کار باشد و این را به‌عنوان یک عهد و پیمان بیان می‌کنم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ان‌شاءالله در تمامی امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی ورزشی از سمن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال پیش دو سازمان ورزش و جوانان با هم ادغام و تبدیل به وزارت ورزش و جوانان فعلی شد، ابراز داشت: نباید به جوانان طوری نگاه شود که مغفول بمانند، که شاید تا کنون اینگونه رفتار شده است؛ اما اگر ما به رسالت‌مان در حوزه جوانان عمل کنیم، خود این قسمت می‌تواند منجی ورزش باشد. ما از سمن‌ها خواسته‌ایم خیران را پیدا و به ما معرفی کنند تا اماکن ورزشی را به افراد صالح و سالمی واگذار کنیم و یا خود سمن‌ها این اماکن را اداره کنند.

سجادی افزود: در کشور در حوزه وزارت ورزش و جوانان ۲۸ هزار اماکن ورزشی داریم و ۴ هزار اماکن ورزشی نیمه‌تمام وجود دارد که در مجموع ۳۲ هزار اماکن ورزشی داریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه از شما سمن‌ها درخواست داریم در سامانه نهضت داوطلبین عضو شوید، افزود:  ما داوطلبانی در همه زمینه‌ها از جمله هلال‌احمر، بسیج، گروه‌های جهادی و ... را  داریم؛ اما در ورزش نداریم و در این زمینه نسبت به دنیا عقب هستیم؛ به‌عنوان مثال در المپیک، ۹۹ درصد از کارها توسط داوطلبین انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ما اگر بخواهیم مسابقاتی را در کشور برگزار کنیم؛ اول نگران این هستیم که چه مقدارهزینه دارد

سجادی  تصریح کرد: آگاهی‌بخشی،  یک قسمت از کار سمن‌ها در کنار کارهای انقلابی و فرهنگی است و امیدوارم روحیه دفاع مقدسی در سمن‌های ما تقویت شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/خ

نظر شما