شناسهٔ خبر: 49874718 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رییس قوه قضاییه: مشکلات کشور با بخشی نگری حل نمی شود

رییس قوه قضاییه گفت: برای رفع مشکلات کشور نیازمند هم افزایی و هماهنگی میان تمامی دستگاه‌ها هستیم چرا که با بخشی نگری نمی‌توانیم در این مسیر موفق باشیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس قوه قضاییه گفت: برای رفع مشکلات کشور نیازمند هم افزایی و هماهنگی میان تمامی دستگاه‌ها هستیم چرا که با بخشی نگری نمی‌توانیم در این مسیر موفق باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در کشور و ایجاد امیدی در بین مردم باید تلاش کنیم تا آن را ارتقا ببخشیم که این مهم با حرف و صحبت شدنی نیست و باید عمل کنیم.

وی یادآورشد : در سه ماهه گذشته بیشترین هماهنگی میان سه قوه وجود داشته که شاید در تاریخ انقلاب و در تمام طول چهار دهه گذشته بی نظیر بوده است و در این مدت، روسای قوای سه گانه سه تا چهار نوبت برای حل مشکلات جلسه تشکیل داده و تشریک مساعی داشته اند.

رییس قوه قضاییه گفت: در طول حدود یک ماه گذشته با رییس و اعضای کمیسیون قضایی مجلس، کمیسیون اجتماعی ، کمیسیون زنان و نمایندگان به صورت انفرادی جلسه داشته و با معاون اول رییس جمهوری، معاونت اقتصادی، وزرا و اقشار مختلف مردم نیز نشست تشکیل داده ام.

وی با بیان اینکه در مجموع این نشست ها به اولویت ها پرداخته ایم، افزود: یکی از مسایلی که به شدت اعتقاد دارم استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، مشارکت دادن آنها، کمک خواستن و توجه و تکریم مردم است.

رییس قوه قضاییه یادآورشد: همه اینها هم اکنون در مرحله حرف است و باید آنها را به عمل تبدیل کنیم که در این زمینه استفاده از همه ظرفیت های حکومت برای رفع مشکلات، ارتقای جامعه، امید بخشی و امید آفرینی و ارتقای رفاه و عزت جامعه ضروری است.

اژه ای گفت: همه این موارد را با هم می توانیم انجام دهیم ولی اگر بخشی نگری کنیم و هر یک از ما فقط بخواهیم حوزه خود را تقویت کنیم کار جلو نمی رود.

وی افزود: باید از خرد جمعی استفاده کنیم و با تشکیل کارگروه های مختلف که حتما یک پای آن مردم هستند در قشرها و صنوف بتوانیم مشکلات را جلو ببریم و رفع کنیم.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت : امروزه ۲۰ درصد پرونده های قضایی مربوط به خانواده است و این مشکل را می توان فقط با خانواده ها، حوزه ها، نخبه ها و دانشگاه ها حل کرد و این مساله ای نیست که به صرف زبان قانون بتوان آن را حل کرد.

وی افزود: اگر با ترتیبانی که اسلام مقرر کرده با صلح و سازش، ارتقای آگاهی، با گذشت و ایثار آنها را حل کنیم پربرکت و پرخیر می شود و آثار خیر پیدا می کند.

محسنی اژه ای گفت: خود بانوان امروزه نصف جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و باید کمک کنند که این مشکلات حل شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان قزوین گفت: این استان دارای ظرفیت عظیمی از نظر گذشته تاریخی، عقبه مذهبی، بزرگان و علمای بزرگ در فلسفه، هنر، کلام، ادبیات، شعر، فقه و رشته های مختلف است که ستارگان درخشانی در آسمان تاریخ، اسلام هستند و باید با استفاده از این ظرفیت ها برای حل مشکلات تلاش شود.

این مسوول گفت: استان قزوین شهدای بسیار بزرگی دارد که هیچ وقت فراموش نمی شود و هیچگاه شهید رجایی از ذهن تاریخ و ساده زیست ها و متدین ها پاک نخواهد شد.

اژه ای افزود: مشکلات واحدهای تولیدی استان باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها استانی حل شود و اگر حل نشد با انعکاس به ما برای حل آنها تلاش شود.

وی گفت: زمین، آب، وقف و ... مساله مهمی است که باید با استفاده از تمامی ظرفیت خود استان و با کمک نمایندگان برای حل آنها اقدام شود و سایر دستگاه ها نیز در این زمینه تلاش نمایند.

رییس دستگاه قضا اضافه کرد: خیلی از مشکلات باید از طریق مساله فرهنگی حل شود و اگر بخواهد قوه قضاییه و انتظامی حل کند تبعات خواهد داشت.

وی افزود: تلاش می کنیم بخشی هایی که مربوط به دستگاه قضایی است با کمک مردم حل کنیم و خود دستگاه ها مثل حوزه نیز باید در زمینه فرهنگ سازی و تبلیغات برای موضوعاتی مانند وقف اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه روز پنجشنبه به منظور بررسی مسایل و مشکلات قضایی به استان قزوین سفر کرده است.

حضور در گلزار شهدای شهر قزوین، شرکت در شورای اداری و قضایی استان از جمله برنامه های سفر یکروزه رییس قوه قضاییه به استان قزوین است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین امروز با اقشار مختلف مردم دیدار کرده و با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز نشستی برگزار خواهد کرد.

سفرهای استانی رییس قوه قضاییه به منظور تسریع در حل مشکلات مردم از طریق هوشمندسازی و اصلاح ساختارها و روندهای معیوب،بازدید از مراکز قضایی و مجموعه‌های مرتبط و برگزاری نشست‌های نخبگانی برای بررسی تخصصی پرونده‌ها و مشکلات جامعه صورت می گیرد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما