شناسهٔ خبر: 49865474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

دفاع مقدس گنجینه‌ای الهام بخش برای آیندگان است

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا دفاع مقدس را گنجینه‌ای درس‌آموز و الهام بخش برای آیندگان توصیف و گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس مبانی توحیدی و با تکیه بر مکتب اسلام پایه‌گذاری شد، از این رو ماهیت ضد استعماری و استکباری ابرقدرت‌های جهان این انقلاب را برنتافت.
به گزارش سپاه نیوز، حجت الاسلام علی سعیدی در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران برخوردار از ویژگی‌های منحصر به فردی بود که مهم‌ترین آن را می‌توان اتفاق نظر ابرقدرت‌های شرق و غرب بر تهاجم به هدفی واحد ذکر کرد.
رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با بیان اینکه پیش‌بینی‌های اولیه حکایت از پیروزی جبهه دشمن برابر نظام تازه تأسیس جمهوری اسلامی داشت گفت: به رغم تمامی پیش‌بینی‌ها، جنگ تحمیلی به دفاع مقدس مبدل شد و سرانجام بدون اشغال حتی یک وجب از خاک این سرزمین، عزت و سربلندی برای ایران اسلامی رقم خورد.
سعیدی با تأکید بر اینکه قاطعیت، صلابت، تأثیر‌گذاری کلام و اعتماد و اتکا به مردم به عنوان ویژگی‌های برجسته و بارز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زمینه بسیاری از فتوحات رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را رقم زد، گفت: رهبر معظم انقلاب از تمامی خصوصیات امام راحل (ره) برخوردارند و هدایت هوشمندانه و حکیمانه نیرو‌های مسلح توسط معظم‌له اقتدار و عزت امروز نیرو‌های مسلح در ابعاد مختلف را رقم زده است. وی تصریح کرد: در دوران زعامت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دشمنان تلاش زیادی را برای برهم زدن امنیت منطقه با هدف مقابله با الهام بخشی انقلاب اسلامی داشتند که با درایت و مدیریت معظم له امروز همگان شاهد تبدیل شدن تهدید‌های دشمن به فرصت‌های اقتدار آفرین هستند. سعیدی، رهبری و هدایت الهی، همدلی و انسجام نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی را از عوامل تعیین‌کننده پیروزی‌های دوران دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: امروز نیز انتقال این فرهنگ غنی به نسل‌های جدید با بهره‌گیری از ابزار هنر، امری لازم و ضروری در خنثی‌سازی توطئه‌ها و دسیسه‌های خبیثانه دشمنان است.
وی پیشگامی و همراهی با رزمندگان را از ویژگی‌های برجسته روحانیون در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: بیش از ۴‌هزار شهید روحانی و تعداد زیادی ایثارگر و جانباز سند افتخاری برای جامعه روحانیت در اجرای ماموریت‌های رزمی، تبلیغی و نیز روحیه بخشی به رزمندگان در دوران پر افتخار دفاع مقدس است و این ایفای نقش و حضور در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم همچنان تداوم دارد.

نظر شما