شناسهٔ خبر: 49816799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری در امور ایثارگران:

آبادان و خرمشهر نماد ایستادگی و مقاومت در دفاع مقدس هستند

قاضی زاده هاشمی آبادان و خرمشهر را نماد ایستادگی و مقاومت در طول دوران دفاع مقدس دانست و گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا و ایثارگران و رزمندگان این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عصر امروز (دوشنبه ۵ مهرماه) پس از حضور در گلزار شهدای آبادان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر و والا مقام دوران جنگ تحمیلی، با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان اظهار کرد: این نیز توفیقی بود که نصیبم شد تا در این روز بزرگ در خدمت مردم شریف و مقاوم آبادان و خرمشهر باشم.

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: مردم مقاوم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس شجاعانه و با دستان خالی در مقابل دشمن بعثی ایستادند و جنگیدند و با نثار جان و خون خود و تقدیم شهدا و جانبازان فراوانی حماسه کوی ذوالفقاری را خلق کردند.

 

وی با بیان اینکه عملیات شکست حصر آبادان نخستین اقدام قهرمانانه در آزادسازی منطقه‌ای در شروع جنگ بود تصریح کرد: در این عملیات شهدای زیادی تقدیم انقلاب و میهن اسلامی شد و مردم این خطه ثابت کردند حسینی هستند و هنوز هم این منطقه زنده است.

 

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: مردم آبادان و خرمشهر با نثار خون خود و از جان گذشتگی نشان دادند که همواره می توان حضور و ایستادگی مردم را به خوبی مشاهده کرد.

 

وی آبادان در طول دفاع مقدس را نماد ایستادگی و مقاومت برشمرد و یاد آور شد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید پیمان با شهدا و ایثارگران و رزمندگان این منطقه است.

 

قاضی‌زاده هاشمی در دومین روز از سفر خود علاوه بر حضور در گلزار شهدای اهواز، دیدار با آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و بازدید از برخی پروژه‌های بنیاد شهید، عصر امروز با حضور در شهرستان ایذه در مجلس یادبود علی لندی در شهرستان ایذه نیز شرکت کرد.

 

وی شب گذشته (یکشنبه ۴ مهر) وارد خوزستان شد و در بدو ورود به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در استانداری ادای احترام کرد و سپس در جلسه شورای هماهنگی ایثار و شهادت استان حضور یافت.

 

پایان پیام/660

نظر شما