شناسهٔ خبر: 49814425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

قدردانی حماس از مواضع ضدصهیونیستی عراق

جنبش حماس بار دیگر از مواضع دولت، گروه‌های سیاسی، شیوخ و سرشناسان عشایر عراق مبنی بر مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، فوزی برهوم سخنگوی حماس امروز دوشنبه از مواضع مسئولانه و اصیل گروه‌های سیاسی و اجتماعی، شیوخ و سرشناسان عراق مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن قدردانی کرد.

برهوم گفت که این مواضع بیانگر اصالت عراق و ملت برادر آن و حب و وابستگی این کشور به فلسطین و ملت آن است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، برهوم همچنین گفت: از مواضع ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و دستگاه قضایی عراق در خصوص مخالفت با هر گونه تلاش برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و حمایت از مبارزات ملت فلسطین، حقوق و اصول آن قدردانی می‌کنیم.

وی بار دیگر بر مخالفت با تمامی اشکال عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل تأکید کرد و درباره پیامدهای خطرناک آن علیه ملت فلسطین، حقوق و آرمان آن و نیز کل منطقه هشدار داد.

سخنگوی جنبش حماس همچنین ملت‌های عربی و اسلامی را به اتحاد در برابر سازشکاران و رسواسازی آن‌ها و تلاش برای فراهم کردن تمامی عوامل و ارکان پایداری ملت فلسطین در برابر اشغالگری و پروژه‌های آن فراخواند.

روز یکشنبه (دیروز) دادگاه کیفری الکرخ بر اساس اطلاعات دریافتی از مشاوران امنیت ملی علیه وسام الحردان به دلیل ایفای نقش در دعوت به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شرکت در نشست سازش در اربیل، صادر کرد.

همچنین قرار بازداشت مشابهی برای مثال الالوسی و سحر کریم الطائی از کارکنان وزارت فرهنگ صادر شده است.

روز شنبه (۲۵ سپتامبر) منابع خبری اعلام کردند که وسام الحردان‌ رئیس گروه صحوه العراق‌ در نشست مذکور که جمعه پیش برگزار شد، از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرده است امری که موجب شد سیلی از انتقادات علیه او از سوی احزاب سیاسی عراقی به راه افتاد. دولت مرکزی عراق و سپس دولت منطقه کردستان عراق از این نشست اعلام برائت و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/۴۱۰۶/

نظر شما