شناسهٔ خبر: 49793621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر علوم درگذشت علامه «حسن‌زاده آملی» را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی درگذشت علامه «حسن‌زاده آملی» را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، در پیام تسلیت محمد علی زلفی گل آمده است: به مشیّت مقدّر و رضای پروردگار سر فرود می‌آوریم و به تلخی و درد دریغاگوی غیاب بزرگ‌مردی می‌شویم که مرگ هرگز نمی‌تواند نام و نشانش را فرو نشاند. شکوه علم و دانش مرهون بزرگ‌مردان و عارفانی است که عمر پربرکت خویش را صرف عزتمندی و تعالی دانش و معرفت کرده‌اند.

وی در ادامه این پیام آورده است: عالم جلیل‌القدر «علامه حسن‌زاده آملی» مسافر بهشت شد و اکنون ارادتمندان و شاگردانش در فقدان او به سوگ نشسته‌اند. ایشان را با مهر بدرقه می‌کنیم که به نیکی و بزرگی سزاوار همسایگی با حضرت حق است.

وزیر علوم در این پیام تسلیت می افزاید: اینجانب عروج روح بلند و ملکوتی این عالم جلیل‌القدر، فیلسوف فقیه و وارسته، عارف و استاد دروس حوزوی را به محضر نورانی قلب عالم امکان، حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنافداه، مقام معظم رهبری، خاندان مکرم ایشان، استادان حوزه و دانشگاه و تمامی ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. قطعاً روح مطهر ایشان با انبیا و اولیا الهی محشور و همنشین خواهد بود.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی شب گذشته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته روز شنبه سوم مهر ماه در ۹۳ سالگی درگذشت.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد. شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست.

وی همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفه الوقت و القبله» محصول آن درس‌هاست. علامه حسن زاده آملی، کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رسانده است.

نظر شما